Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

1,0-литровият EcoBoost е най-търсен в Европа

07.08.2014 11:53
Туит
1,0-литровият EcoBoost е най-търсен в Европа

От началото на годината Ford е продал 15% повече автомобили с този мотор

Скоро след безпрецедентната трета поредна титла Световен двигател на годината, малкият, но изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost агрегат на Ford е най-продаваният бензинов турбо двигател в Европа за първите 6 месеца на годината, според данните на Ford.

Досега през тази година един от всеки пет автомобила Ford, продадени в Европа, са оборудвани с 1,0-литровия EcoBoost*, чийто цилиндров блок е достатъчно малък, за да се побере на лист хартия А4.

От януари до юни 2014 г. Ford е продал приблизително 120 000 автомобила, оборудвани с 1,0-литровия EcoBoost двигател, в сравнение със 104 000 за първите шест месеца на 2013 г. – ръст от над 15%. За първата половина на 2014 г. 1,0-литровият EcoBoost съставя 47% от общите продажби на B-MAX (79% в България), 33% от тези на Focus (68% у нас) и 30% на Fiesta (25% в България)**.

„Клиентите искрено се наслаждават на преимуществата на този малък двигател, който предлага страхотна икономичност, без да прави компромис с рафираността и динамиката“, каза Барб Самарджич, главен мениджър операции във Ford-Европа. „Гамата модели, които предлагат 1.0-литровия EcoBoost двигател, ще нарастне до 11 автомобила, когато след няколко месеца представим и новото Mondeo“.

През юни 1,0-литровият EcoBoost отново бе провъзгласен за Световен двигател на 2014 г. заради управляемостта, динамиката, икономичността, рафираността и технологиите си – преборвайки конкуренцията на премиум марки и супер коли.

„Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1,0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели, който връчи наградата. „1,0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели“.

Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те приза Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1,0-литровият EcoBoost беше отличен още с Международната нагарада Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.

Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1,0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier.

Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1,0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4,5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км.

Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.

Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г.

„Поставяйки нова летва в проектирането на двигатели в глабален мащаб, този 1.0-литров EcoBoost двигател доказа големия си успех пред най-важните съдии – нашите клиенти“, заяви Самарджич.

Двигателят се доказа като безспорен фаворит в Холандия, където досега през тази година представлява 38% от всички продадени автомобили Ford, при 35% от клиентите в Дания и 32% в Швейцария. В света се предлага в 72 страни.



Коментари
comments powered by Disqus