Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

1,0-литровият EcoBoost на Ford пак е двигател на годината

26.06.2014 11:16
Туит
1,0-литровият EcoBoost на Ford пак е двигател на годината

Произвеждат го в Германия, Румъния и Китай, предлага се в 72 страни

Един малък бензинов двигател, задвижващ автомобилите на Ford, включително новата Fiesta, пребори конкуренцията на премиум марки и супер коли и спечели Оскарите за двигатели за безпрецедентния трети пореден път.
 
1,0-литровият EcoBoost двигател на Ford Motor Company – който намалява разхода на гориво без да жертва мощността – бе провъзгласен днес за Световен двигател на 2014 г. заради своята управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии.

Жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави провъзгласи 1.0-литровия EcoBoost и за „Най-добър двигател под 1.0 литър“ за трета поредна година на Изложението за двигатели 2014 в Щутгарт.

„Осигурихме пълния пакет от впечатляваща икономичност, изненадваща динамика, обезшуменост и рафинираност, които знаехме, че този малък 1.0-литров двигател трябва да притежава, за да промени правилата на играта“, заяви Боб Фасети, Вицепрезидент по проектиране на двигатели във Ford. „Посредством плана си Един Ford, EcoBoost продължава да е базата за сравнение за мощност, комбинирана с икономичност за малък бензинов двигател“.  

Двигателят досега е спечелил 13 големи награди. В допълнение към 7-те награди Световен двигател на годината за три поредни години, включително за Най-добър нов двигател на 2012 г., 1.0-литровият EcoBoost беше награден още с Международната награда Паул Пийч 2013 за технологични иновации в Германия; Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания; Наградата за важно научно откритие на списание Popular Mechanics, САЩ. Ford е и първият автомобилен производител, спечелил наградата на Ward за един от 10-те най-добри двигатели с 3-цилиндров агрегат.

„Тазгодишната надпревара беше най-оспорваната досега, но 1.0-литровият EcoBoost продължава да не отстъпва по няколко причини – страхотна рафинираност, изненадваща гъвкавост и отлична ефективност“, сподели Деан Славнич, Съпредседател на 16-ите награди Световен двигател на годината и редактор на сп. Международни технологии за двигатели. „1.0-литровият EcoBoost двигател е един от най-изтънчените примери за проектиране на двигатели“.
 
Триумфът на 1,0-литровия EcoBoost

Представен в Европа през 2012 г. с новия Ford Focus, 1.0-литровият EcoBoost вече е наличен в още 9 модела: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX и Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect и Transit Courier.

Новото Mondeo ще продължи европейската експанзия на 1.0-литровия EcoBoost двигател при представянето си в края на тази година – най-малкият двигател да бъде вложен в толкова голям семеен автомобил.

Наличен във версия със 100 и 125 к.с., Ford наскоро представи и нова версия на двигателя със 140 к.с. в новите Fiesta Red Edition и Fiesta Black Edition – най-мощните серийни, масово произвеждани автомобили досега с 1.0-литров двигател, постигащи 0-100 км/ч за 9 секунди, максимална скорост от 201 км/ч, разход на гориво 4.5 л/100 км и СО2 емисии 104 г/км*.

Моделите, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, са един от всеки пет автомобила Ford, продадени на 20-те традиционни пазара на Ford**. За първите 5 месеца на 2014 г. пазарите, на които 1.0-литровият EcoBoost двигател се е доказал като най-предпочитан, са Холандия (38% от всички покупки на автомобили), Дания (37%) и Финландия (33%).

Европейскитe заводи на Ford в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния произвеждат по един EcoBoost двигател на всеки 42 секунди и наскоро надхвърлиха 500 000 броя.

„Изминаха 3 години и много 3-цилиндрови двигатели се появиха, но 1.0-литровият EcoBoost двигател продължава да е най-добрият“, каза Масимо Насимбене, член на журито и редактор от Италия.

Глобална сила

Автомобилите на Ford, оборудвани с 1.0-литровия EcoBoost двигател, се предлагат в 72 държави по света. Клиентите в САЩ ще могат по-късно тази година да купят Focus с 1.0-литровия EcoBoost, докато Fiesta 1.0 EcoBoost е вече налична.

Ford наскоро стартира производството на 1.0-литровия EcoBoost в Чонгчинг, Китай, за да посрещне търсенето в Азия. За първото тримесечие на 2014 г. над 1/3 от клиентите на Fiesta във Виетнам са избрали 1,0-литровия EcoBoost двигател.

„Успехът на 1,0-литровия EcoBoost двигател следва ефекта на снежната топка. От представянето му досега разширихме предлагането му в гамата автомобили на Ford на пазари от целия свят и поставихме нова летва в глабален мащаб за проектиране на двигатели, които осигуряват директна полза за клиентите като икономичност и динамика“, заяви Барб Самарджич, Главен мениджър операции във Ford-Европа.

Иновативно инженерство
 
Над 200 инженери и дизайнери от изследователските и развойни центрове в Аахен и Меркених, Германия и Дагенам и Дънтън, Великобритания, са прекарали повече от 5 милиона часа в разработката на 1.0-литровия EcoBoost двигател.

Компактният нискоинерционен турбокомпресор на двигателя се върти с до 248 000 оборота в минута – над 4 000 пъти в секунда и почти двойно на максималните обороти на турбодвигателите, задвижващи състезателните автомобили от F1 през 2014 г.

Коментари
comments powered by Disqus