AMG представи официално новият 5,5-литров двигател, предназначен за S 63. Разходът на гориво ще бъде сведен до 10,5 литра, което е с 3,9 литра по-добро постижение от това на AMG 6.3 V8.
Въпреки че работният обем на M157 е намален със 747 куб. см спрямо атмосферния 6,2-литров V8, мощността и въртящият момент са се покачили. При 5500 об./мин новият мотор генерира 544 к.с., а в диапазона от 2000 до 4500 об./мин – 800 Нм (525 к.с. и 630 Нм за AMG 6.3).
Ще има и специален силов пакет AMG Performance, благодарение на който максималната мощност на S 63 AMG ще достигне 571 к.с. (5500 об./мин), а въртящият момент – 900 Нм (2500 – 3750 об./мин). При него налягането в турбото ще бъде увеличено от 1 до 1,3 бара. В резултат S 63 AMG ще изпълнява класическия спринт за 4,4 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 300 км/ч. При „обикновения“ вариант съответните стойности са 4,5 секунди и 250 км/ч.
Теглото на M157 е 204 к.г., а цилиндрите са разположени под ъгъл от 90 градуса. Двата турбокомпресора са на Garrett. Когато е комбиниран с новата седемстепенната трансмисия с два съединителя AMG SPEEDSHIFT MCT 7, S 63 AMG се нуждае от 10,5 литра за 100 километра пробег.
Това е с 25% по-добро постижение от предходния агрегат, като икономията е следствие на първо място от подобрената ефективност на агрегата, от старт/стоп системата и от Controlled Efficiency режима на скоростната кутия. Когато е активиран, S 63 AMG потегля на втора и превключва максимално рано по-високата предавка. Новият мениджмънт на системата за презареждане на акумулаторната батерия и захранването на периферията с електрически ток също допринася за ниския разход.
Новият двигател ще се появи в продуктите на Mercedes-Benz още през това лято. По традиция за всеки един от моторите ще отговаря отделен инженер на AMG.