Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

11 модела на EuroNCAP: 5 модела достигнаха само 4 звезди

28.11.2013 16:06
Туит

Nissan Note, VW T5, BMW i3, Mitsubishi Outlander, Ford Ecosport, Ford Tourneo Connect, Mazda 3, Infiniti Q50, Peugeot 308, Maserati Ghibli и Mercedes Citan взеха участие в поредното издание на краштеста. Само 6 от тях можаха да защитят 5 звезди.

Към десетте нови модела на настоящия краштест, във втория рунд се присъедини и Mercedes Citan. През април 2013 година Mercedes Citan си тръгна от първия си краштест само с три звезди. Бяха критикувани високите натоварвания при фронтален удар, проблеми с въздушните възглавници, както и недостатъчното оборудване за безопасност. Mercedes предприе необходимите мерки и след това усъвършенства Citan. Предната седалка до шофьора се сдоби със звуково напомняне за предпазния колан, страничната въздушна възглавница беше обновена и бе инсталирано предупреждение за скоростта. Така Citan можа да се класира в последния кръг на краштеста и да завоюва четиризвезден рейтинг като също така подобри и всички останали критерии. Безопасността на пасажерите се е повишила от 74% на 79%, а безопасността на децата от 69% вече достига 81%. Оборудването за безопасност от 33% е нарастнало на 70%. Непроменено е останало нивото на защита на пешеходците от 56%.

BMW i3 с 4 -звездна оценка 


BMW i3 също достигна четири звезди. Карбоновата структура устоя на удара, единствено при страничния удар тестващите установиха повишен риск от нараняване на горната част на тялото. Критикувана беше също така ограничената защита от наранявания на шийните прешлени при заден удар и твърде острия ръб на предния капак при защита на пешеходците и доста твърдата рамка на предното стъкло. При оборудването за безопасност ограничителят на скоростта не отговаря на изискванията на EuroNCAP.

С пет звезди си тръгна новата Mazda 3. Но японците търпят упреци относно повишения риск от нараняване при страничен удар и твърде острия ръб на капака на двигателя при пешеходния краштест.

Друг петзвезден рейтинг завоюва Mitsubishi Outlander, който след теста през миналата година с конвенционалния двигател, този път се представи с хибриден вариант. И тук, при краштеста за пешеходци, основната критика беше отправена към прекалено твърдия ръб на капака.

Peugeot 308 е много убедителен

Само четири звезди бяха достигнати от Nissan Note. При челния удар съществува повишен риск от леко нараняване от кормилната колона и централната конзола. Тестващите установиха също така необходимост от подобрение на предпазването от наранявания на шийните прешлени при заден удар. И тук острия ръб на капака беше отбелязан като недостатък.

Новото Peugeot 308 успя да покрие критериите на EuroNCAP краштеста без много критични точки и това му донесе петзвездна оценка.

VW T5 Kombi успя да защити само четири звезди. Като цяло тестовете показаха повишени нива на натоварване при фронтален удар, както и леко повишен риск от нараняване от части на арматурното табло. Критика беше отправена също така и към защитата от наранявания на шийните прешлени при заден удар и доста твърдата предница в частта защита на пешеходците.

Maserati Ghibli се представи стабилно

Четири звезди бяха присъдени на Ford Ecosport. При краш резултатите малкият SUV беше убедителен, но недостатъчното оборудване за безопасност доведе до по ниско оценяване. Ecosport не е оборудван нито с напомняне за колана за безопасност, нито дори с ограничител на скоростта. Ford беше критикуван също така и за доста твърдата предница при краштеста за защита на пешеходците.
Същият концерн, друг модел, различен резултат. Ford Tourneo завоюва петзвезден рейтинг в краштестовете. Комбито с висок покрив беше убедително почти във всички области, но подобно на много други модели също беше критикувано заради прекалено твърдия ръб на капака на двигателя в краштеста за пешеходци.

Пет звезди получи и Infiniti Q50. Критикуван беше леко повишения риск от нараняване при страничен сблъсък. Тук въздушната възглавница се повреди при задействане и не можа да се разгъне. Infiniti обяви разследване на инцидента и помоли за повторен тест. Японецът спечели при краштеста за пешеходци с активния си преден капак, но въпреки това предната част се класифицира като доста твърда.

Новото Maserati Ghibli също завоюва върхова оценка от пет звезди. Скромни резултати и критика претърпя недостатъчната защита срещу наранявания на врата при заден удар. Но затова пък италианците спечелиха максималния брой точки при краштеста за пешеходци в областта преден капак.

Коментари
comments powered by Disqus