Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

15 000 оборота и 4000 км ресурс за новите V6

01.07.2011 12:21
Туит

Новите V6 двигатели във Формула 1 ще бъдат ограничени на 15 000 об./мин, а не 12 000, каквото бе първоначалното предложение.

На 29 юни Световният съвет по моторни спортове ратифицира предложението на Техническата работна група към Формула 1 настоящите 2,4-литрови двигатели във Формула 1 да останат валидни до края на 2013 г., а новите 1,6 V6 турбо да ги заменят през следващия сезон. По първоначален план цилиндрите трябваше да са четири, разположени в един ред, а замяната трябваше да се случи преди началото на 2013 г. Недоволството на Ferrari, Mercedes и Cosworth обаче принуди корекцията в правилника и отлагането на промените с една година.

Ограничението на новите двигатели първоначално бе поставено на 12 000 об./мин, но ФИА прие позицията на отборите за лимит от 15 000. „Това ще даде възможност за по-голяма гъвкавост на инженерите по отношение управлението на мощността и енергията“, гласи официалното съобщение на федерацията, в което се обясняват причините за всички промени.

„Заради новата архитектура (V6) и промяната в максималния брой обороти двигателите ще звучат различно, но те ще продължат да бъдат представителни за Формула 1“, се казва още в материала на ФИА. Отчетен е и фактът, че новата конфигурация на моторите няма да се отрази върху разхода на гориво, който ще бъде фиксиран и с който тимовете ще трябва да се съобразяват с оглед на „зеленото“ послание, което федерацията търси. Турбокомпресорът ще бъде само един, а максималното налягане в системите за директно впръскване ще бъде ограничено на 500 бара.

Екологичните технологии, които трябваше да съпътстват трансформацията от 2,4 V8 към 1,6 редови турбо, остават валидни въпреки избора на различна архитектура. Те включват познатия KERS (120 кВт на задните колела) и система за повторно използване на енергията, която съдържат изгорелите газове. Успоредно с това ресурсът на новите двигатели би трябвало да достигне приблизително 4000 км, което е и една от причините промяната да бъде отложена с година, за да имат инженерите повече време за развойна дейност.

Пет производителя – настоящите четири в лицето на Mercedes, Ferrari, Cosworth и Renault и вероятно компанията PURE на Кейк Полок – са започнали развитието на четирицилиндровите мотори, които ФИА първоначално планираше като заместник на настоящите V8. „Те ще трябва да адаптират новите проекти, което със сигурност ще доведе до нови разходи, които от своя страна ще зависят от това в каква фаза е развойната дейност. Промяната обаче бе предложена и подкрепена от четирите производителя на двигатели, които в момента участват във Формула 1“, гласи още съобщението на ФИА.

Коментари
comments powered by Disqus