Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

15 години модели OPC: Спортните автомобили на Opel

18.12.2014 15:01
Туит

Началото на една ера: Astra OPC със 118 кВт/160 к.с. готова за състезателната писта

Дебют на турбо моторите през 2001 година: Zafira OPC с принудително пълнене е най-бързият ван в света

Рекорди на обиколка: моделите OPC са разработени и със запазено място на пистата Нюрбургринг  

OPC флагманите днес: Astra със самоблокиращ диференциал и Insignia OPC със задвижване на четирите колела

В света на Opel изключителните атлети носят свой специфичен знак – OPC. Точно преди 15 години, на бял свят се появява първият сериен модел на Opel Performance Center. От този ден Opel съчетава своя експертен опит в моторните спортове за разработването на високо динамични автомобили за пътя, гарантирайки постоянен и пълноценен трансфер на технологии от състезателните болиди към серийните модели.

“Подразделението Opel Performance Center осигурява на гладните за повече динамика клиенти автомобили с изключителни спортни възможности и външен вид, силно отличаващ ги от едросерийните модели. И всичко това без да бъде правен компромис с практичността при всекидневно ползване. Нашите OPC модели се представят по невероятен начин и с чиста страст,” отбелязва изпълнителният директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. 

Силно разпознаваем OPC дизайн: “Мощта трябва да бъде видима”

“Един OPC модел трябва моментално да бъде разпознат като такъв,” отбелязва Марк Адамс, вицепрезидент на Opel, отговорен за дизайна. Astra OPC например, демонстрира перфектно тренираното си тяло със специално скулптурирани предни и задни брони, странични престилки, аеродинамичен спойлер на покрива и две напълно интегрирани изпускателни тръби с трапецовидни накрайници, осигуряващи специфично OPC излъчване. Нещо повече, за Insignia OPC дизайнерите създадоха огромните отвори за въздух със специфична „архаична“ визия на саблезъб. Всички OPC модели следват изискванията поставени от Марк Адамс. “Всеки детайл и всяка линия трябва да изразява и прави динамиката на автомобила видима“.

Нова основа за моторните спортове: OPC вместо GSI

Когато Astra G заменя Astra F през 1998 г., бестселерът на Opel подобрява качеството, ефективността и вътрешното си пространство, но според легендата на Opel в моторните спортове и съосновател на OPC Фолкер Стричек има сериозен проблем. „Автомобилът далеч не беше подходящ за моторни спортове. Тъй като не се планираше GSI версия, на практика липсваха конкурентно задвижване и ходова част. Така ние тръгнахме по друг път – само в рамките на година създадохме и тествахме нашия дебютен модел Opel Astra OPC 1,” разказва Стричек. Последваха множество OPC модели на Opel, които бяха пускани като серийни и в някои случаи непосредствено след като поставяха рекорди на Нюрбургринг. 

В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 239 кВт/325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 206 кВт/280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат. 

1999: Opel Astra OPC със своите 118 кВт/160 к.с. остава трайни следи 

Новосъздаденият OPC екип конструира на базата на двулитровия ECOTEC мотор със 100 кВт/136 к.с. високооборотна и еластична машина, която е напълно различна от своята първооснова. Двигателят разполага с ковани бутала, „по-остри“ разпределителни валове, по-големи всмукателни и изпускателни канали, както и оптимизирана изпускателна система и електронно управление на процесите. В резултат от всичко това новият мотор разполага със 118 кВт/160 к.с. мощност. Допълнителен маслен радиатор и адаптиран термостат гарантират балансиран температурен режим за всякакви ситуации.  

Ходовата част очевидно също се нуждае от промени, за да се справи с увеличената мощност на двигателя – инженерите на Opel трябва да създадат адекватни на възможностите му динамични характеристики и управляемост. Центърът на тежестта на автомобила е снижен с два сантиметра, в окачването са интегрирани нови елементи като амортисьорите Bilstein и по-големите спирачни дискове зад 17-цоловите алуминиеви колела BBS; с нова конструкция са носачите, а кормилното управление става много по-директно. Освен всичко друго този Opel OPC се отличава и с аеродинамичния си пакет и черупковите седалки Recaro. И до ден днешен Astra G OPC остава един от най-предпочитаните състезателни автомобили и продължава да печели в класа на автомобилите задвижвани от 2.0-литров двигател с атмосферно пълнене. 

Фолкер Стричек е отговорен за производството на 2,500 спортни автомобила Astra, необходими за хомологиране на модела. Ентусиазмът обаче е далеч по-голям. Още преди пазарната премиера на Astra ОРС феновете на моторните спортове полудяват по нея. В резултат от това броят им се увеличава на 3,000 и дори те са продадени след броени месеци.  

2001: Характерът на турбо мотора 

Самоувереността на екипа на OPC нараства със спортните и търговските успехи и следващият проект е насочен към нещо много специално. Екипът си поставя за цел да създаде най-бързия компактен ван в света. Дебютът на Zafira OPC отбелязва и премиерата на турбокомпресорното пълнене. От този момент нататък всички следващи модели създадени от Opel Performance Center разполагат с ефективни турбо технологии. 

Мощността на 2.0-литровите двигатели постепенно нараства от 141кВт/192 к.с. с първото поколение Zafira OPC до 147 кВт/200 к.с. с второто поколение Astra OPC и след това от 176 кВт/240 к.с. до 206 кВт/280 к.с. за актуалната Opel Astra OPC. С увеличаването на мощността нараства и въртящия момент. Докато първото поколение 2-литров турбо мотор разполага с 250 Нм, двигателите от последното вече постигат завладяващите 400 Нм.

В преследване на рекорда: У дома на Нюрбургринг

Моделите OPC демонстрират колко добри и консистентни са в рамките на състезанията от цялата година и редовно постигат рекорди на обиколка на дългата 20,8 километра Северна отсечка (наричана „Зеления ад“) на Нюрбургринг. Второто поколение Astra OPC поставя нов рекорд от 8:35:94 минути в класа през 2005 година. На следващата година Zafira OPC от своя страна поставя нов рекорд за компактни ванове (8:54:38 минути), който все още е валиден и днес. Corsa OPC пък създава нови стандарти в сегмента на малките автомобили през 2007 година. Напълно сериен модел изминава разстоянието на пистата за 8:47:99 минути. 

В допълнение към рекордните обиколки, всички OPC автомобили преминават през тежките изпитания на маратонските тестове на „Зеления ад“, оценяван от повечето специалисти като най-натоварващата писта в света. Легендарната Северна отсечка обаче е традиционно запазена територия за Opel. Автомобилите със светкавицата в своето марково лого преминават екстремни тестове на нея още от 60-те години. В момента Opel има споразумение за коопериране с Nürburgring Ltd и разполага със собствен тестови център в непосредствена близост до пистата още през 2006 година. 

Nürburgring Edition: Nomen est Omen (името е поличба – лат.) 

До днес производителят от Рюселсхайм е предлагал два модела със специални серии Nürburgring - Astra OPC през 2008 година и Corsa OPC през 2011 година. Astra H в специално състезателно оборудване разполага със същата мощност като Astra OPC, но със специално, впечатляващо оцветяване. През 2011 г. Corsa OPC Nürburgring Edition има запас от допълнителни 14 кВт/18 к.с. или общо 210 к.с., осигурени от неговия 1.6 Turbo двигател, както и самоблокиращ диференциал в сравнение с „нормалната“ Corsa OPC, което превръща автомобила в по-радикална и ефективна „ракета“. 

Един атлет в компактния клас: Актуалната Astra OPC с впечатляваща динамика 

Astra OPC е модел от върхово ниво в компактния клас от лятото на 2012 година. Двулитровият турбо модел с мощност 206 кВт/280 к.с. и въртящ момент 400 Нм осигурява подобаващо задвижване. Атлетичната Astra ускорява от нула до 100 км/ч за шест секунди и постига максимална скорост 250 км/ч, с което е по-бърза от предишната Astra. Прецизните й настройки са извършени на Северната дъга на Нюрбургринг. Нейното HiPerStrut (High Performance Strut) предно окачване и механичният самоблокиращ диференциал на задвижващия преден мост гарантират най-доброто възможно сцепление при ускоряване в остри завои, дори когато настилката е мокра. Освен това пилотите на OPC могат да разчитат на високоефективните спирачки Brembo, когато се налага бързо да намалят скоростта.  

Insignia OPC: Задвижване на четирите колела с гени на туристически автомобил 

Insignia OPC е флагманът в гамата от спортни модели. Нейният 2.8-литров V6 двигател с принудително турбо пълнене разполага с мощност 239 кВт/325 к.с. и насочва своите 435 Нм въртящ момент към всички колела. За да се гарантира достигане на мощността до пътя по най-добрия начин, екипът на OPC разработва системата за задвижване на четирите колела на основата на придобития си опит в Германския шампионат за туристически автомобили с Calibra (шампион в тази надпревара през 1996 година). Благодарение на изключителните качества на мотора, Insignia OPC ускорява от нула до 100 км/ч за шест секунди (Sports Tourer за 6.3 секунди) и постига максимална, ограничена електронно скорост от 250 км/ч. Разбира се Insignia може и повече от това. Версията Unlimited достига максимална скорост 270 км/ч (Sports Tourer 265 км/ч).

Важни моменти в историята на OPC за нейните първи 15 години:

2013: Развитие на Insignia OPC с усъвършенстваната й ходова част

2012: Astra (J) OPC с 2.0-литров мотор с 206 кВт/280 к.с.

2011: Opel Corsa (D) Nürburgring Edition със 155 кВт/210 к.с.

2009: Пазарно представяне на Insignia OPC седан и Insignia OPC Sports Tourer (2.8-литров V6 турбо двигател с 239 кВт/325 к.с.)

2009: Пазарно представяне Astra (H) OPC серия Race Camp Edition

2008: Ходова част IDS Plus 2 стандартно за Astra (H) OPC

2008: Лимитирана серия Astra (H) OPC Nürburgring Edition

2007: Corsa (D) OPC налага рекорд за малки автомобили с 8:47:99 минути на Северната отсечка на Нюрбургринг

2007: Пазарно представяне на Corsa (D) OPC (1.6-литров турбо мотор със 141 кВт/192 к.с.)

2006: Zafira (B) OPC установява рекорд за най-бърза обиколка за ван на Северната отсечка на Нюрбургринг с време от 8:54:38 минути

2006: Представяне на Meriva OPC (1.6-литров турбо мотор със 132 кВт/180 к.с.)

2005: Astra OPC поставя рекорд в компактния клас с 8:35:94 минути на Северната дъга на Нюрбургринг

2005: Пазарно представяне на Vectra OPC и Vectra Caravan OPC (2.8-литров V6 турбо мотор със 188 кВт/255 к.с.)

2005: Второ поколение на Zafira (B) OPC (2.0-литров турбо мотор, 177 кВт/240 к.с.)

2005: Пазарно представяне на Astra (H) OPC (2.0-литров турбо мотор със 177 кВт/240 к.с.)

2005: 20,000 автомобила OPC са продадени в Европа само за пет години

2002: Пазарно представяне на второто поколение Astra (G) OPC (2.0-литров турбо мотор със 147 кВт/200 к.с., във версии с три врати и Caravan)

2001: Представяне на Zafira (A) OPC (2.0-литров турбо мотор със 141 кВт/192 к.с.)

1999: Пазарно представяне на Astra (G) OPC (2.0-литров двигател с атмосферно пълнене с мощност от 118 кВт/160 к.с.)

 

Коментари
comments powered by Disqus