Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

15 милиарда спасяват Детройтските компании

09.12.2008 13:00
Туит

Споразумението за спасяване на американската автомобилна индустрия бе взето вчера през нощта след продължилите дълго преговори между лидерите на Демократическата партия в Конгреса, администрацията на новоизбрания президент Барак Обама и настоящия президент от Републиканската партия Джордж Буш.

На масата ще се сложат 15 милиарда долара заем, които да съживят най-вече General Motors и Chrysler, намиращи се в доста по-критично състояние от Ford.

Заемите се дават за период от 7 години и ще са с лихва от 5% през първите 5 години и 9% през следващите две. Тези заеми ще помогнат на автомобилните компании да оцелеят поне до месец март. В замяна правителството ще се сдобие с дялово участие в компаниите под формата на акции,служещи като гаранция и равняващи се на 20% от стойността на оказаната помощ.

От Белия дом демонстрираха оптимизъм за бъдещето. ”Споразумението е повече от вероятно”, каза говорителката Дана Пиерино, добавяйки, "че базисните принципи са договорени".

„Окончателното споразумение ще е готово съвсем скоро”, потвърди и депутатът и председател на финансовата комисия към Камарата Барни Франк, един от лидерите на Демократическата партия, показали най-голяма ангажираност по време на преговорите.

От "Уолстрийт" също с нетърпение следят развитието на ситуацията. Надеждата за благоприятно развитие довежда до покачване на акциите на компаниите – при GM с 18%, а при Ford с 23%. Въпреки оптимистичните прогнози споразумението все още не е изцяло финализирано и усещането за обща несигурност витае във въздуха. Късно вечерта, когато Конгресът изпраща финалния текст в Белия дом, възникват резерви относно някои детайли и намирането на компромисно решение за тях може да отнеме време. А остава и гласуването в Сената, където планът за спасяване на банките срещна сериозен отпор преди време. 

Спасителният план засега не предвижда промени в управлението на компаниите. Полемиките относно бъдещето на шефовете в Детройт, изобщо не стихват. От тримата изпълнителни директори най-застрашен е Рик Уогънър – главният изпълнителен директор на GM.  Настроенията, насочени към слизането му от сцената, доста силни в миналото, се засилват още повече в настоящия кризисен момент. Ползващият се с голямо влияние сенатор от Демократите – Кристофър Дод, председател на банковата комисия, е сред тези, които настояват за това Вагонер да подаде оставка в името нa спасяването на компанията.

Новоизбраният президент Барака Обама също подкрепи тезата за промени в управлението на закъсалите автомобилни компании в различни интервюта в края на миналата седмица.

Коментари
comments powered by Disqus