Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: 1-2-3 за Peugeot на стартовата решетка

13.06.2008 09:06
Туит

Peugeot доминира и във втория ден на квалификациите за „24-те часа на Льо Ман“. Френската марка си осигури първите три места на стартовата решетка, след като Audi R10 TDI не можа да подобри резултатите на 908 Hdi FAP от сряда.

Най-бързата обиколка, която Стефан Саразен реализира в сряда - 3:18.513 минути, гарантира полпозишън за екипажа с номер 8 (Саразен, Лами, Вурц). Франк Монтани (Клийн, Зонта) изведе Peugeot 908 Hdi FAP №9 на втора позиция, а Никола Минасиан гарантира на другите двама свои съотборници Марк Жене и Жак Вилньов трето място на стартовата решетка.

„Не знам колко бързо може да се движи този автомобил, но си мисля, че най-добрата ни обиколка в сряда беше почти на ръба“, коментира спечелилият полпозишън Саразен. „Не е лесно, когато натискаш така, трябва да си изключително прецизен и да завъртиш чиста обиколка, без никакви грешки. Автомобилът е прекрасен, има отличен баланс, чувствам се уверен за състезанието. Надявам се и тогава да сме по-бързи от трите екипажа на Audi“.

Денят не премина толкова безпроблемно за Peugeot, както сочат резултатите. В първата квалификационна сесия в четвъртък Рикардо Зонта изгуби контрол върху своя автомобил, след като бе ударен от друг прототип на пистата, и завърши програмата на екипажа със стартов номер 9 в стената на изхода от завоите „Порше“.

Стабилната разлика между темпото на Peugeot и Audi остана и след втория квалификационен ден. Алан Макниш подобри постижението на своя екипаж от сряда (Капело, Кристенсен, Макниш, Audi R10 TDI №2), но само с три десети, което му гарантира четвърто място на стартовата решетка. Рокенфелер, Према и Лур (Audi R10 TDI №3) ще потеглят пети.

Изненадата сътвори отборът на Lola Aston Martin с десети стартов номер. Стефан Мюке записа серия добри обиколки в края на квалификационната сесия и остави миналогодишните победители Биела, Пиро и Вернер (Audi R10 TDI №1) на седма позиция.

В клас LMP2 най-добре се представи тимът на Van Merksteijn Motorsport с Porsche RS Spyder, който зае 14-о място на стартовата решетка. В GT1 доминира екипажът на Corvette Racing със старов номер 64, извел Corvette C6.R на 31-а позиция. Porsche 997 GT3 RSR оглави касирането в GT2, след като отборът на Imsa Performance Matmut завърши с 44-о време.

Междувременно организаторите на надпреварата обявиха, че планират серия от промени в техническите регулации заради много катастрофи, които напоследък се случиха в LMP1 класа.

По всяка вероятност всички аеродинамични компоненти по пода на прототипите ще бъдат забранени догодина. През 2010-а се очакват допълнителни изменения, след което от ACO се надяват да постигнат стабилност по отношение на техническия правилник за период от три или четири години.

Планират се и допълнителни ограничения върху дизеловите прототипи, за да се намали разликата с останалите представители в LMP1.

Коментари
comments powered by Disqus