Audi спечели дванайсетата си победа в "24-те часа на Льо Ман". Том Кристенсен, Лоик Дювал и Алан Макниш изпревариха с обиколка пилотите на Toyota Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Стефан Саразен в изпълнената с драма надпревара.
81-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" бе белязано от трагичния инцидент в самото начало на състезанието, който доведе до смъртта на Алан Симонсен от екипа на Aston Martin. Общо единайсет излизания на автомобила за сигурност направиха надпреварата непредвидима до самия финал.
Миналогодишните победители в "24-те часа на Льо Ман" Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Феслер водеха убедително в рамките на първите шест часа, но седмият се оказа фатален за тях. Audi R18 e-tron quattro с номер 1 влезе в бокса за смяна на датчика на коляновия вал и на алтернатора, което коства на екипажа цели 12 обиколки. Час по-рано Оливър Джарвис от тима на Audi с номер 3 спука гума, а впоследствие съекипникът му Марк Жене прекара 8 минути в гаража заради повреда в светлините.
Проблемите на двата екипажа оставиха Том Кристенсен, Алан Макниш и Лоик Дювал без подкрепа в битката с Toyota, но въпреки това те запазиха първата си позиция до финала. Въпреки единайсети излизания на автомобила за сигурност и въпреки хаоса в последния час от надпреварата, когато над "Сарт" се изсипа истински порой.
През по-голяма част от състезанието Дейвидсън, Буеми и Саразен се движеха на един или два тура зад лидерите, но на финала лошите атмосферни условия им позволиха да влязат в обиколката на Кристенсен, Дювал и Макниш. Джарвис, Жене и Лукас ди Граси допълниха челната тройка, след като Нико Лапиер с втория прототип на Toyota катастрофира близо час преди края на завоите "Порше". Въпреки че първоначално изглеждаше, че Лапиер се е отказал от по-нататъшно участие, французинът върна своя автомобил в бокса на японците и по този начин гарантира четвъртото място на съотборниците си Алекс Вурц и Казуки Накаджима. За Лотерер, Трелюе и Феслер остана утехата на петата позиция.
Strakka Racing завърши на шесто място и бе най-предно класиралия се екипаж с частен прототип в LMP1 след множеството проблеми, които имаха пилотите на Rebellion. OAK Racing пък спечели в LMP2 благодарение на безгрешното каране на Бертран Багет, Мартин Плоуман и Рикардо Гонзалес.
В GTE Pro се разигра истинска драма, след като до последно разликата между автомобила на Porsche на Марк Либ, Ричард Лиц и Ромен Дюма и този на Aston Martin на Дарън Търнър, Щефан Мюке и Питър Дъмбрек бе под 20 секунди. Двата екипажа постоянно си разменяха лидерската позиция до момента, в който небето на "Сарт" се отвори. Най-логичното бе всички пилоти да влязат в бокса, но Ричард Лиц не го направи и с това стратегическо решение осигури победата на своя екип.
В класа на аматьорите Реймон Нарак, Кристоф Буре и Жан-Карл Верней изведоха отбора на IMSA Performance на първа позиция и гарантираха втората победа на Porsce в рамките на състезанието. Резултатите на всички участници може да видите тук.
"24-те часа на Льо Ман" бе и трети кръг в Световния ендурънс шампионат, който продължава с "6-те часа на Сау Пауло" в началото на септември.
гти
Страхотен успех за Ауди в юбилеѝното състезание.Беэспорен технологичен лидер.