Audi окупира първите три места на стартовата решетка в тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман". Екипажът Том Кристенсен, Алан Макниш и Лоа Дювал на автомобила с номер 2 си осигури полпозишъна още в сряда вечер, след като лошите атмосферни условия и многото червени флагове попречиха на съотборниците им да спорят за първото място в четвъртък.
Двата екипажа на Toyota останаха на четвърта и пета позиция, но в края на квалификациите вдигнаха темпото и показаха, че могат да спорят с Audi за победата в 81-ото издание на 24-часовата надпревара.
Още в началните минути на първата квалификация в сряда Лоа Дювал вдигна летвата на 3:22.349, като това постижение остана непроменено до края на двучасовата сесия. В четвъртък дъжд посрещна пилотите, което означаваше, че няма как резултатите да бъдат подобрени преди пистата да изсъхне. Това се случи към края на третата последна квалификация, която бе удължена с половин час заради многото червени флагове в първата и втората, но въпреки всичките си усилия миналогодишните победители Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе стигнаха единствено до второто място с най-бързата си обиколка в четвъртък - 3:23.696. Лукас ди Граси, Оливър Джарвис и Марк Жене с третия Audi R18 e-tron quattro останаха трети на стартовата решетка, след като ди Граси се завъртя на шикана Ford в една от последните си бързи обиколки.
Toyota изоставаше драстично спрямо темпото на германците, но в края на третата сесия вдигна значително скоростта и се доближи до техните резултати в отделните сектори, макар че Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Стефан Саразен останаха в рамките на 3:26. В сряда Буеми бе принуден да паркира своя автомобил след "Арнаж" заради повреда в скоростната кутия, но в двете сесии в четвъртък новият TS030 демонстрира добра надеждност. При положение че японците нямат технически проблеми в събота и неделя, то благодарение на по-дългите стинтове, които могат да правят заради увеличения на 76 литра резервоар, могат да окажат сериозна конкуренция на Audi въпреки разликите в скоростта.
Rebellion отново бе най-бързият частен представител в LMP1, а OAK Racing се пребори за първото място в LMP2 благодарение на страхотната обиколка на Оливие Пла в края на последната сесия. В двата GT класа Aston Martin нямаше конкуренция и си гарантира полпозишъна в GTE Pro благодарение на Фреди Маковиеки, Роб Бел и Бруно Сена и в GTE Am с помощта на Кристиан Поулсен, Алан Симонсен и Кристофър Нигаард.
Стартът на 81-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" ще бъде даден в събота от 16:00 българско време.
гти
Както очаквах Ауди ги размаза и в състезанието.