Миналогодишните победители Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе спечелиха полпозишъна в 80-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” с хибридния Audi R18 e-tron quattro. Стандартният дизелов прототип R18 ultra изведе Марк Жене, Лоа Дювал и Ромен Дюма на втора позиция.
След първата сесия в четвъртък екипажът на Audi с номер 1 водеше в класирането за най-бърза обиколка благодарение на Андре Лотерер, но във втората, която стартира днес в 20:00 българско време, Лоа Дювал изведе класическия дизелов R18 ultra на първо място. Температурите на пистата спаднаха значително по време на третата финална квалификация тази нощ. Спадна обаче и трафикът, което позволи на Лотерер да си върне лидерската позиция с 3:23.787 минути, което е близо с две секунди по-добро от миналогодишното постижение на същия екипаж.
Отличната обиколка на Дювал гарантира първа стартова редица на Audi за 80-то издание на „Льо Ман”, което ще започне в събота от 16:00 българско време. В края на третата сесия по всичко личеше, че и Toyota може да намери място там, но силите на Антъни Дейвидсън стигнаха до третото място. В състезателни условия обаче автомобилът с номер 8 на Дейвидсън, Бурде и Саразен едва ли ще бъде толкова бърз, тъй като още вчера по време на свободната тренировка получи повреда в двигателя и той трябваше да бъде сменен, а на финала на втората квалификация се прибра боксовете със значително по-ниско от състезателното темпо.
Звездният екипаж на Audi Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш остана на четвърта позиция с втория R18 e-tron quattro, а вторият бензинов хибрид на Toyota (Вурц, Накаджима, Лапиер) се пребори за петото място с класическия дизелов прототип на Audi с номер 4 (Рокенфелер, Джарвис и Бонаноми). Отборът на Strakka (Уотс, Кейн, Левентис), който ще стартира седми, пък бе най-бързият в групата на частните екипажи благодарение на шасито на HPD и страхотното темпо на Дани Уотс.
ADR Delta (Мартин, Шаруз, Грейвс) подобри постижението на OAK Racing (Николе, Лаеи, Пла) от втората сесия и си гарантира лидерската позиция в LMP2. При професионалистите в GT класа пък Luxury Racing с Ferrari 458 Italia (Мело, Маковиеки, Фарнбахер) измести Aston Martin (Мюке, Търнър, Фернандес) и Chevrolet (Гавин, Милнър и Уестбруук) от първото място. Имаше още една добра новина за Ferrari, тъй като AF Corse най-накрая върна автомобила с номер 51 на пистата (Фисикела, Виланедер, Бруни) след катастрофата, която Фисикела направи в сряда. За целта обаче отборът трябваше да получи напълно ново шаси тази сутрин.
Най-бърз при GT аматьорите беше отборът на Flying Lizard Motorsports с Porsche 911 (Найман, Пиле и Пъмпъли). Комбинираните резултати от трите квалификационни сесии може да видите тук.
80-то издание на „24-те часа на Льо Ман” стартира в събота от 16:00 българско време.
tdi
Отново победа ... троен подиум за Ауди!!!Невероятна технологиа хибрид!!!