Audi спечели за десети път „24-те часа на Льо Ман” благодарение на Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер, които финишираха само на 14 секунди пред отбора на Peugeot с номер 9 на Себастиен Бурде, Симон Пажно и Педро Лами. Другите два заводски екипажа на немския тим отпаднаха още преди осмият час да бъде затворен.
Тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман” се превърна в поредния феноменален двубой между Audi и Peugeot, като инголщатци за четвърти път през последните пет години имаха надмощие над френския тим. И то след като останаха с един автомобил още след първата третина на надпреварата.
Двете жертви
Алан Макниш (Audi 3 с Кристенсен и Капело) стартира много бясно и бе решен да се бори за първата позиция още в самото начало на „Льо Ман”, но при първата си атака в челото се заби в автомобила на Антони Белтоаз (Ferrari 458 Italia, Luxury Racing) и направи ужасяваща катастрофа на подхода към завоите "Есес". Естествено, последва излизането на автомобилите за сигурност, но то не бе първото, провокирано от инцидент с автомобил на Audi.
Деветият час точно започваше и инголщатци водеха надпреварата с двата си R18 TDI, когато Роб Кауфман (Ferrari 458 Italia, AF Corse) затвори Майк Рокенфелер (Audi 1 с Бернхард и Дюма) и заводският пилот на Audi се заби в предпазните заграждения. За щастие и миналогодишният победител се отърва с леки контузии, но пък екипът на д-р Волфганг Улрих остана само с един екипаж на пистата и то с най-неопитния от трите.
Самотният поход
Беноа Трелюе, Марсел Феслер и Андре Лотерер обаче доказаха, че младостта не е порок и в маратонските надпревари и издържаха до последно на напрежението, което им оказаха трите заводски екипажа на Peugeot. Въпреки че си разменяха десетки пъти първото място с пилотите на френския производител, в крайна сметка Трелюе и Лотерер направиха страхотни последни две групи от стинтове и в крайна сметка спечелиха заедно с Марсел Феслер първата си победа в „24-те часа на Льо Ман”. За това колко оспорвана бе битката между Peugeot и Audi, достатъчно красноречиво говори фактът, че Лотерер завърши на 14 секунди пред Пажно след 24 часа битка на пълна газ.
На трета позиция финишра екипажът на Peugeot с номер 8 (Саразен, Монтани и Минасиан), който шест часа преди края на надпреварата бе принуден да направи едно принудително спиране в бокса заради това, че един от механиците на отбора не бе сложил защитните си очила по време на бокса. Алекс Вурц пък излетя на „Индианаполис” пет часа преди финала и остави съотборниците си Марк Жене и Антъни Дейвидсън на четвърто място заради ремонтните дейности, които екипът на Peugeot трябваше да извърши с предното дясно окачване на автомобила с номер 7. Миналогодишният заводски 908 HDi FAP на Oreca пък завърши пети въпреки двете грешки на рожденика Лоа Дювал, който за втора поредна година бе в един екип с Никола Лапиер и Оливие Панис.
Възход и падение
Двата заводски екипажа на Aston Martin поднесоха най-голямото разочарование в тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”, след като отпаднаха след две обиколки за Адриан Фернандес (Aston Martin 009 с Арол Прима и Анди Мерик) и четири за Дарън Търнър (Aston Martin 007 с Щефан Мюке и Кристиан Клийн) заради идентични повреди във водната помпа на двулитровия турбомотор на британците.
Въпреки това битката при бензиновите прототипи бе повече от интересна. В нея най-активни бяха двата екипажа на Rebellion, както и отборът на Анри Пескароло, който се завърна в „Льо Ман” след едногодишно отсъствие. За съжаление обаче не скоростта определи крайният изход от нея, а грешките на пилотите. Първи спорът напусна Жан-Кристоф Буйон (Rebellion 13 с Белики и Смит), който катастрофира на завоите „Порше” в началото на 15-ия час. Само два часа до финала пък оставаха, когато петият в общото класиране Емануел Колар (Pescarollo 16 с Тинсо и Жус) се заби в предпазните заграждения и обезсмисли отличната работа на целия екип на Пескароло. По този начин Rebellion с номер 12 на Никола Прост, Нийл Яни и Йероеен Блеекемолен завършиха шести в генералното класиране и първи при бензиновите прототипи.
В другите класове
В LMP2 категорията победата отиде при отбора на Greaves Motorsport с номер 41 (Ожей, Смит и Ломбар), след като екипът на Signatech Nissan завърши състезанието с три спукани гуми, миналогодишните шампиони от Strakka Racing отпаднаха заради повреда, а Дейвид Холидей катастрофира при автомобил на сигурност с прототипа на Oreca.
Много оспорвана бе и битката в GTE Pro класа, където заводският екипаж на Corvette с номер 73 (Берета, Милнер и Гарсиа) се възползва от техническите проблеми, които AF Corse (Ferrari 458 Italia, Фисикела, Виландер и Бруни) имаше в края на състезанието. Другият екип на американците водеше колоната седем часа преди края, но Ян Магнусен катасртофира при излизаето от последния завой. При аматьорите в GTE Am пък триумфира миналогодишният победител в GT1 класа Larbre Competition, който със стария заводски автомобил на Corvette изведе Патрик Борнхаусер, Жулиен Канал и Габриеле Гардел в челото на категорията.
Резултатите от 79-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" може да видите тук.
Пиф и еркюл
От 12 години ауди имат 10 победи срещу 1 за пежо. После им дишат във врата 1 към 10, хахах
до Pif et Hercule
Дишат им прахоляка, десет победи срещу една, има още да ронят сълзи до като ги стигнат, немците ги разплакаха за пореден път!
Pif
Пежо им дишат във врата.... въпреки че не са толкова "велики"....
trex
AUDI R18 TDI - Total Domination Inglolstadt. Велики!
tdi
Ауди победи дори с новаци зад волана.Феноменален автомобил... голема фирма.
ABT
Браво на Ауди, най-добрите!!!