Nissan стана първият производител, който разви скорост от над 300 км/ч на пистата в Льо Ман единствено посредством електрическо задвижване и който покри дистанцията от 13,6 км, без да отделя никакви вредни емисии.
Японската компания, която ще се включи в "Кралския клас" на "Льо Ман" догодина с прототипа GT-R, участва в настоящото издание на 24-часовата надпревара с експерименталния ZEOD. Това е състезателен хибрид, който може да се движи изцяло на електричество благодарение на двата си електромотора.
Две бяха целите, които Nissan си постави посредством участието в "Гараж 56", пригоден специално за експериментални автомобили на "Льо Ман". Първата бе да постигне максимална скорост от над 300 км/ч, без да използва своя ДВГ. По време на квалификацията в четвъртък това се удаде на Сатоши Мотояма.
Другата задача на японците бе да направят една обиколка на "Сарт", без да отделят вредни емисии. Загрявката в събота сутрин даде възможност на Волфганг Райп да покрие дистанцията от 13,6 километра единствено посредством електрическото задвижване.
ZEOD е класически хибрид, който е изграден около новия 1,5-литров мотор с принудително пълнене на Nissan. DIG-T R двигателят е прекрасно олицетворение на даунсайзинга, тъй като максималната му мощност достига 400 к.с. при работен обем от 1,5 литра, тегло от 40 килограма и размери като на голяма пазарска чанта (500 х 400 х 200 мм). На всеки килограм собствено тегло се падат 10 к.с., а подобно съотношение нямат дори и новите двигатели във Формула 1.
Следващият ключов елемент в силовия тракт на ZEOD са двата безчеткови електромотора, които допълват силовия тракт. Всеки един от тях има максимална мощност от 120 кВт (163 к.с.). Двата електромотора и двигателят с вътрешно горене използват една трансмисия.
Състезателният автомобил на японците заимства технологията на електрическия LEAF що се отнася до батерията. Тя тежи 130 кг и е съставена от 672 литиево-йонни клетки, чийто общ капацитет достига 120 кВт/ч, а напрежение - 400 волта. Позиционирана е зад пилота, максимално ниско, като около нея е поместен и резервоарът за горивото.
ZEOD е единствено експериментален проект, но развойната дейност, свързана с неговата подготвка, ще бъде базата, върху която Nissan ще гради прототипа си в LMP1 за догодина.