Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: Peugeot без конкуренция на квалификациите в сряда

12.06.2008 09:06
Туит

Peugeot започна по впечатляващ начин атаката си в тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”. Трите прототипа на френската марка окупираха първите три места на квалификацията в сряда, като най-добре представилият се екипаж на Audi изостава на близо шест секунди зад лидера.

В първата сесия Стефан Саразен с Peugeot 908 Hdi FAP №8 спря хронометрите на 3:18.513 минути, което е с осем секунди по-добро от миналогодишното постижение за полпозишън. Това е нов рекорд на пистата „Сарт”, като средната скорост на Саразен е приблизително 250 км/ч.

Другите два прототипа на Peugeot също се справиха без проблеми с предишното най-добро постижение и заеха съответно второ и трето място. Екипажът с номер 9 (Монтани, Клийн и Зонта) регистрира най-бърза обиколка 3:18.682 минути, а „седмицата” на Жене, Минасиан и Вилньов остана на трета позиция с 3:20.451.

Във втората сесия Audi подобри представянето си, но разликата в темпото за една обиколка спрямо Peugeot е смразяващо. Риналдо Капело (Audi R10 №2 в екипаж с Кристенсен и Макниш) бе най-бързият от пилотите на немската марка, но неговият резултат е с близо шест секунди по-слаб от този на Саразен. Въпреки голямото изоставане, екипът на Audi продължава да е оптимистично настроен за предстоящия старт, тъй като на този етап R10 TDI превъзхожда конкурентния 908 Hdi FAP по отношение разхода на гориво и надеждността.

За нещастие квалификацията за най-бързия прототип на бензин приключи по-рано от предвиденото. По време на втората сесия Дюма, който в този момент караше болида на Pescarolo Sport със стартов номер 16, се завъртя на завоите „Порше” заради масло, останало на пистата от екипажа на Team Modena (Aston Martin DBR9 №59). При катастрофата пострада сериозно единствено автомобила, който обаче вероятно ще бъде подготвен за втория ден от квалификациите.

Рекордът падна и в категорията LMP2, където четири прототипа подобриха предишното постижение. Най-бързият от тях бе Porsche RS Spyder на Team Essex със стартов номер 31.

Близо 45 000 души присъстваха на пистата в сряда. Квалификациите продължават и в четвъртък, като старта на състезанието е в събота от 16:00 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus