Нийл Яни, Марк Либ и Ромен Дюма ще стартират от полпозишън 83-ото издание на „24-те часа на Льо Ман”. Porsche постави нов рекорд на пистата „Сарт” и окупира първите три места.
919 Hybrid направи сериозна заявка за победата в „24-те часа на Льо Ман”, след като се пребори за първите три места на стартовата решетка. Нийл Яни изведе Porsche 18 в челото буквално с първата си бърза обиколка в сряда вечер и остана на върха до последната трета квалификация в четвъртък.
Това е първи полпозишън за Porsche след 1997 г. в „24 часа на Льо Ман” и първи за Porsche 919 Hybrid. Успехът на немската марка е изключително впечатляващ, тъй като обиколката на Нийл Яни е близо с две секунди по-добра от рекордното постижение на Стефан Саразен от 2008 г. с Peugeot.
Яни спря хронометрите на 3:16.887, а малко преди това съотборникът му Тимо Бернхард бе затворил обиколка за 3:17.767. Тя гарантира второто място на германеца и Porsche 17, което споделя с Марк Уебър и Брендън Хартли.
Третият автомобил от Вайсах допълни впечатляващото представяне на немската марката. В сряда вечер Ник Танди, Ърл Бамбър и Нико Хюлкенберг спряха хронометрите на 3:19.297, а във втората квалификация в четвъртък стигнаха до 3:18.862.
За първи път в историята си Audi падна под 3:20 минути в квалификацията, но въпреки това Оливър Джарвис, Лукас ди Граси и Лоик Дювал завършиха на четвърта позиция. Трикратните победители с Audi 7 Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер останаха пети, а Audi 9 на Филип Албукерк, Марко Бонаноми и Рене Раст оформиха челната шестица.
Шампионите в WEC за изминалия сезон в Toyota 1 Антъни Дейвидсън и Себастиан Буеми, които са в екипаж с Казуки Накаджима, завършиха на разочароващата осма позиция, след като Алекс Вурц, Стефан Саразен и Майк Конуей с Toyota 2 ги изпревариха още в първата сесия. Слабият резултат в квалификацията за японския производител е разочароващ, но още по-разочароващ е фактът, че новата версия на TS040 остана на близо две секунди от времената на миналогодишния автомобил.
Дебютът на Nisan GT-R LM NISMO в „Льо Ман” премина малко или много според очакванията. Най-доброто постижение за японците бе дело на Хари Тинкнел, Михаел Крум и Алекс Бънкоумб, които в последната сесия вдигнаха летвата на 3:36.995. Този резултат отреди на Nissan 22 незавидното дванайсето място, но поне изпрати японците пред най-бързия прототип в LMP2 класа на KCMG.
В GT Pro категорията Aston Martin спечели първото място с дебютантите Фернандо Рийс, Алекс Макдауъл и Ричи Стануей. Corvette също показа отлично темпо в квалификацията в сряда, но американската марка преживя пълен крах в четвъртък, след като Ян Магнусен с Corvette 63 катастрофира тежко във втората сесия, а Corvette 64 имаше технически проблеми по време на финалната квалификация.
При аматьорите най-добро време записа екипажа на Aston Martin 98, за който се състезават бившият заводски пилот на Peugeot Педро Лами, синът на Ники Лауда – Матиас Лауда, и канадският бизнесмен Пол Дала Лана. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.
Стартът на 83-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” ще бъде даден в събота от 16:00 българско време. Надпреварата ще се излъчва на живо в ефира на Eurosport.