Toyota спечели първия си полпозишън в 24-те часа на Льо Ман след 1999 г. благодарение на Казуки Накаджима, който спря хронометрите на 3:21.789 в началото на третата квалификация. Porsche остана на втора позиция, въпреки отличната обиколка на Ромен Дюма.
Квалификациите за 82-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" ще се запомнят с множеството катастрофи и червени флагове, които реално попречиха битката между трите големи производителя да се развихри в пълната си сила. Хаосът на пистата редовно проваляше обиколките на лидерите, но в началото на третата сесия, която бе удължена с половин час, Казуки Накаджима се измъкна от трафика и вдигна летвата на 3:21.789. Този резултат така й не бе подобрен и отреди първо място на Toyota T7040 №7, която Накаджима споделя с Алекс Вурц и Стефан Саразен.
Porsche остана на втора позиция при завръщането си в маратонските състезания, след като Ромен Дюма загуби близо четири десети от времето на Toyota T7040 №7. В екипажа на французина ще карат още Нийл Яни и Марк Либ.
На втора редица отново са Toyota и Porsche. Антъни Дейвидсън, Нико Лапиер и Себастиен Буеми, които спечелиха първите два кръга от WEC на "Силвърстоун" и "Спа", завършиха квалификацията с 3:22.523, докато Брендън Хартли, Марк Уебър и Тимо Бернхард останаха на четири десети зад тях, въпреки че бяха начело след първата квалификация.
Стартът на 82-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" се превърна в истински кошмар за заводския екип на Audi. Новата версия на R18 e-tron quattro бе далеч за Toyota T7040 и Porsche 919 Hybrid като чиста скорост и така и не може да се включи в битката за първото място.
Тежката катастрофа на Лоик Дювал по време на тренировките в сряда допълнително усложни задачата на инголщатци. Французинът излетя на завоите "Порше" и разби тотално Audi R18 e-tron quattro №1. Лоик се отърва единствено с леки контузи, но на негово място вече кара резервният пилот на Audi Марк Жене.
Автомобилът бе възстановен навреме благодарение на резервното шаси на отбора, но във втората квалификация отново трябваше да влиза в гаража заради лек инцидент с Лукас ди Граси на излизането от "Арнаж". След всички тези драми ди Граси, деветкратният победител Том Кристенсен и Жене логично останаха на последната седма позиция от заводските екипажи. Филип Албукерк, Марко Бонаноми и Оливър Джарвис завършиха пети с пасив от секунда и половина спрямо лидера, а победителите от 2011 и 2012 г. Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе ще потеглят редом до тях от шеста позиция.
В LMP2 първото място бе спечелено от Thiriet by TDS Racing (Пиер Тирие, Людовик Бади и Тристан Гоменди) с новия прототип на Ligier, а при професионалистите в GT категорията очаквано доминира Ferrari №51 на Джанмариа Бруни, Тони Виландер и Джанкарло Фисикела. AF Corse и Ferrari спечелиха полпозишъна и при аматьорите благодарение на Стивън Вят, Мишеле Руголо и Сам Бърд. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.
82-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" стартира в събота от 16:00 българско време.