Заводският екип на Audi се завърна на върха в „24-те часа на Льо Ман“, след като претвори богатия си опит в маратонската надпревара в неочаквана тройна победа.
Новият R15 TDI plus с #9 и екипаж Тимо Бернхард, Майк Рокенфелер и Ромен Дюма триумфира, а съотборниците им с #8 (Лотерер, Феслер, Трелюе) и #7 (Кристенсен, Макниш, Капело) направиха успеха на тима пълен.
Peugeot Sport не успя да продължи тоталната си доминация от квалификациите, където завоюва първите три позиции на старта и четвърта за частния прототип на Oreca, защото 908 HDi FAP имаше сериозни идентични проблеми с надеждността в състезателни условия.
Пилотите на французите очаквано поведоха след старта, а проблемите за тях започнаха от третия час. Тогава лидерът Педро Лами отпадна заради повреда в окачването на предно дясно колело. От Peugeot бяха решили да превърнат маратонското състезание в спринтова надпревара и техните прототипи поддържаха изключително високо темпо, но до 23-ия час всички 908 HDi FAP на пистата отпаднаха заради проблеми с двигателя.
Така миналогодишните победители не успяда да запишат четвърти успех в „Льо Ман“, докато Audi се възползва максимално от ситуацията и регистрира девета победа за последните 11 години.
В последния час от състезанието пилотите на Audi се подредиха във формация, за да премината триумфално финала. Победителите с #9 завъртяха общо 397 обиколки и рекордните 5410.71 км, а техните съотборници останаха съответно на един и три тура зад тях.
Четвъртото място зае екипажът на Oreca с 01-AIM (Аяри, Мерик, Андре), който беше най-бърз от представителите на бензиновите прототипи, въпреки че остана на 25 обиколки зад последното място на подиума. Автомобилът на Aston Martin с #009 (Ханкок, Примат, Фернандес) изпусна четвъртата позиция, след като получи повреда в двигателя час преди края на състезанието.
Победата в клас LMP2 спечели HPD ARX.01 при своя дебют в „24-те часа на Льо Ман“. Кейн, Уотс и Левентис заеха пето място в крайното класиране, като изпревариха със 7 обиколки своите най-близки съперници.
Макар да завършиха 13-и в генералното подреждане и зад победителите в GT2, тимът на Larbre Saleen с екипаж Габриеле Гардел, Ролан Бервил и Жулиен Канал спечелиха битката в GT1 със своя S7R.
Най-бързите пилоти в GT2 бяха близо до десетката и финишираха на 11-а позиция. Екипажът на Felbermayr Porsche в състав Марк Либ, Ричард Лиц и Волф Хенцлер триумфира в най-малкия клас.
анонимен
@boro A ok, mersi.
boro
И трите автомобила на Audi са заводски. Просто единият тим, за който се състезават, e на Райнхолд Йост. Но пак си се води заводски. Не е като при Peugeot и Oreca :-)
анонимен
*polu-chastni
анонимен
Niakoi znae li zashto otborite na Audi se vodiat "Заводски екип", kogato te se deliat na 2 otbora - Audi Team Joest i Audi Sport North America - tova ne sa li poli-chastni otbori sas zavodksa podkrepa? Nikoi znae li?
анонимен
AUDI...AUDI...TDI...TDI!!!!!