Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

430 Scuderia, Gallardo LP 560-4, GT2: Голямата гонитба

22.12.2008 11:14 43
43
2571837576
Туит

В тези автомобили има нещо животинско, нещо първично, нещо наистина неустоимо. Тестът ни е като съревнование между тренирани расови жребци или разярени бикове.

Ferrari 430 Scuderia, Lamborghini Gallardo LP 560-4 и Porsche 911 GT2 се борят за първенство в своята суперспортна лига и битката обещава да бъде безмилостно жестока...

Успешната формула

Времето, в което човек може да си позволи някакви предубеждения във вътрешността на Ferrari 430 Scuderia, е точно определено и възлиза на... 60 хилядни от секундата. Точно толкова е нужно на шестстепенната трансимисия, докато премине на по-висока предавка. Свръхбързата секвенциална трансмисия се нарича F1 и реакциите й напомнят именно за най-гледаната автомобилна надпревара на планетата. Този път Ferrari предлагат и на „обикновените” хора пълната възможност да усетят тръпката от Формула 1 с един на пръв поглед цивилен автомобил.

Надали има човек, който да не се наелектризира при усещането, което дава непрекъснато поемащият щедри дози свеж въздух 4,3-литров V8. От 6500 оборота в минута сигналните лампи на волана започват да примигват на всеки 500 об./мин, докато най-късно при 8500 завъртания на коляновия вал в минута се наложи преминаване към по-висока предавка. Тягата не прекъсва дори за миг, следва нов мълниеносен тласък - човек няма време дори да премигне, и 510-те конски сили отново се завръщат в цялата си мощ, приканвайки към включване на следващата степен на скоростната кутия. Типично за атмосферен двигател със състезателен характер – никакво забавяне, пълна ефективност, виртуозна акустика. Един същински шедьовър на моторостроенето – без капка преувеличение. Обективната истина е, че границата между опитите за сравнително нормално описание на Scuderia и навлизането в зоната на поезията е толкова неусетна, колкото и преходът между възможностите на автомобила и допустимото във физиката.

Малкото Lambo

Не много по-различно изглеждат нещата и при Lamborghini Gallardo LP 560-4. Просто се опитайте да си представите как сядате в спортните кожени седалки с кръстосани шевове на този триумф на скоростта, завъртете въображаемия контактен ключ и затворете очи: да, този автомобил е точно такъв, какъвто е в мислите ви. Шумен, див, крещящ и безпардонен. Последните доработки по „малкото” Lambo му придадоха още повече мощ и изостриха без друго чепатия му нрав.

560-4 се задвижва от снабден със система за директно впръскване 5,2-литров V10, за който оборотите сякаш са най-важното на земята. Колкото и невероятно да звучи, максимумът на въртящия момент тук се постига чак при 6500 об./мин.

Глътка въздух

6500?! При тази стойност боксерният битурбодвигател на Porsche 911 GT2 постига максималната си мощност и наближава „удара” на електронния ограничител... И нищо чудно – германската машина осигурява гладко плато на максималната тяга от 680 нютонметра в огромната граница между 2200 до 4500 об./мин. Истинска модерна турбоприказка – сравнително малообемният двигател е снабден с всмукателен колектор с почти състезателен характер и върши своята работа ненатрапчиво, но смазващо ефективно. Както при „стандартния” турбовариант на 911, порасналите като размер компресори са с променлива геометрия на лопатките, а максималното им налягане достига 1,4 бара.

Звучи като постоянно работеща функция Overboost – именно такова е и реалното усещане. След милисекундно замисляне 1,5-тонната машина се хвърля стремоглаво напред, сякаш изстреляна с въображаемо бънджи, и дори леките извивки на пътя започват да изглеждат като сериозни завои.

Танц по асфалта

Да вземем за пример пистата Хокенхайм. Излизане от завоя "Закс", веднага след това лека чупка вляво - при нормални условия това си е отпускащо преживяване... Не и зад волана на GT2 при пълна газ обаче. Автомобилът се втурва напред с неумолимо настървение, натискът върху задните гуми Michelin с широчина 325 мм е на път да ги скалпира. За да може тази адска сила да бъде озаптена, всичко по германския атлет е замислено с цел осигуряване на възможния максимум сцепление – 60 процента от теглото се падат на задния мост, задният диференциал е с блокаж, има тракшън контрол и Cup-гуми, които буквално се разтичат по асфалта.

С мощни тласъци на водещата свой собствен живот задница флагманът в гамата на 911 вече наближава следващия десен завой. Пилотът го минава почти по права линия на трета предавка. Лостът прeщраква предизвикателно и вече е време за двоен десен завой. Скоростта е около 100 км/ч, напречното ускорение - над 1 g. Отзад компресорите с пълно гърло изпълняват своя съскащ репертоар, отпред пилотът дирижира машината с може би най-прецизното управление на света – твърдо, директно и с механично вариращо сервоусилване. Така GT2 може да бъде воден безпогрешно по идеалната траектория, на фината граница между недозавиването при влизане и контролирано презавиване при излизане от кривата.

Бруталната мощ често предизвиква танцьорските способности на задницата, но без да пречи на сигурността. Автомобилът остава стабилен дори при рязко спиране, единствено огромната тяга може да ви извърти неприятна шега. При деактивиране на системите за стабилност (TC и SC) и една по-груба пилотска грешка, въртящият момент може да даде неочакван отговор защо се нарича точно по този начин, бясно завъртайки GT2 около оста му.

Catch Me if You Can

От Lamborghini са се опитали да избегнат подобна вероятност при своето Gallardo и затова 560-4 е настроен така, че в нормални случаи реагира само с леко недозавиване даже при отявлени провокации от страна на водача. След заслужени критики и редица модификации по ходовата част обаче, в граничен режим Gallardo сега проявява точно толкова изявена склонност към занасяне на задницата, колкото е необходимо. Първото по-енергично подаване на газ в завой води до залитане на задния мост към външната допирателна – не прекомерно силно, но осезаемо.

Спортистът с централно разположен двигател показва абсолютно същите маниери и при рязко отнемане на газта. При плавно изпълняване на подобни упражнения обаче автомобилът се отблагодарява с напълно използваем толеранс на граничния режим и невероятно темпо в завой. Gallardo успява да се стабилизира и неутрализира при правилно поведение на пилота и специално върху мокра писта, благодарение на фино настроената си система ESP, е безобиден колкото едно Audi TT Quattro. При поява на неравности по настилката се усеща липсата на адаптивно окачване, тъй като с твърдата си настройка тежащата 1574 килограма машина става неспокойна.

Трансформации

Прекомерна твърдост? Тук Ferrari 430 Scuderia има моралното право да се изсмее с цяло гърло. Този автомобил е феноменален майстор на метаморфозите. Пет различни програми, избираеми от въртящ се превключвател на волана (Manettino), командват по-важните характеристики на двигателя и ходовата част. Електронният блокаж на задния диференциал и тракшън-контролът пък осигуряват превъзходно сцепление независимо от ситуацията. В режим Wet автомобилът се държи съвършено уверено дори по най-хлъзгава настилка, и с по-меките настройки на окачването и не дотам „отровните” реакции на педала на газта е послушен като кротък домашен любимец. Позицията Race превръща 1364-килограмовия атлет в състезателен боец, който с лекота може да достига зашеметяващи резултати на пистата или цивилните пътища, без да излага пилота на никакви излишни рискове.

Притежателите на Scuderia нямат основания да се притесняват дори от зле поддържани пътни участъци: сниженото с 15 милиметра и снабдено с титаниеви елементи окачване с адаптивни амортисьори се справя добре с абсорбирането дори на груби неравности.

Затова пък на състезателното трасе италианската дива разкрива целия си потенциал едва след няколко обиколки – някой може би ще предположи, че италианското творение е твърде мекушаво. Точно обратното – Scuderia просто е съвършено направен спортен уред с характеристики на истински болид. А хората без опит зад волана му спират излишно плахо преди завой, подават газ твърде късно и отначало на практика използват само нищожна част от възможностите му.

And the winner is...

Най-забележително в тази история е, че колкото различни са във всяко отношение трите съвременни автомобилни класики в този тест, толкова изравнен се оказва крайният резултат: времената за обиколка на пистата "Хокенхайм" са на практика еднакви. Все пак Porsche GT2 печели със скромна преднина спрямо втория Ferrari 430 Scuderia и класиралия се на трето място Lamborghini Gallardo LP 560-4.

Оценка

1. Porsche 911 GT2

1. Porsche 911 GT2

Със своята могъща тяга, боксерният битурбодвигател на GT2 поставя нов връх в бляскавата кариера на топмодела в гамата на 911. Развиваната с години философия на този автомобил отново се оказва печеливша – фантастичен спортен потенциал в сравнително дискретна опаковка.

2. Ferrari 430 Scuderia

2. Ferrari 430 Scuderia

Scuderia е може би най-добре пригоденият за цивилна употреба състезателен автомобил на планетата – един същински хамелеон, чийто характер се мени от комфортен до суперспортен с точна като хирургически скалпел прецизност, без типичната за машина с централен двигател нервност.

3. Lamborghini Gallardo LP 560-4

3. Lamborghini Gallardo LP 560-4

Експресивната стилистика и прекрасното сцепление на двойното предаване тук се срещат с незабравимо звучащ V10, разполагащ с потресаваща тяга. Gallardo е превъзходен, изключително сигурен спортен автомобил, но в екстремни ситуации е малко по-труден за овладяване в сравнение със съперниците си.


Технически данни

1. Porsche 911 GT2 2. Ferrari 430 Scuderia 3. Lamborghini Gallardo LP 560-4
Работен обем --- --- ---
Мощност 390 кВт (530 к. с.) 375 кВт (510 к. с.) 412 кВт (560 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
3,7 сек. 3,6 сек. 3,7 сек.
Спирачен път
при 100 км/ч
35 м. 34 м. 34 м.
Максимална скорост 329 км/ч 320 км/ч 325 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
--- --- ---
Базова цена 189 496 евро 206 300 евро 173 740 евро
Коментари

Luca
Porsche e za tezi koito nemogat da si pozvolyat Ferrari!

Feri
Само че в Италия е пълно с Поршета, рядко човек би си позволил автомобил постояно висящ по сервизите като Ферари. Освен с кичозния си дизайн Ферари се слави със слабото си качество на изработка. Порше е бил винаги най-добрия спортен автомобил, качесвен, пригоден за ежедневна употреба, дух и традиция от родината на автомобилите, спортни и луксозни! Където правят спагети и м...ти не могат да правят автомобили!!!

Luca Montezemolo
"Porsche e za tezi koito nemogat da si pozvolyat FERRARI"! Enzo Ferrari

milen
poneje ferari u4astva v f1 i zatova si mislite 4ee nomer 1.italqnskiq avtomobil nemoje dase sravnqva s nemskiq, samo por6e.

срам ме е да коментира!!!
Не може да бъде. КАКВИ КОМЕНТАРИ

енцо феррари
спокоино порше маняци аз не се заяждам с никои

не позна johny
Спирачките на порше са тяхна разработка. За кайман и бокстер ползват съвместна разработка с брембо. Мерцедес също ползва тяхна разработка спирачни дискове. Хубаво е да се спомене, че задницата не е толкова игрива колкото я описваш (при савремените модели). Двигателите са по леки имат по широки гуми по леки материали се ползват в задната част. Не бих се съгласил 911 да има среден двигател още по малко редови или ве образен. Какво да кажа има няколко неща които не се променят в 911, добрият дизайн,боксер двигателят и двигател отзад. Въпреки, че редовите двигатели са с 1500-2000 елемента по-малко и са по лесни за производство. Колкото до феррари найстина има вид на батмобио. Ако седна да го карам (в което нямам нищо против) ще се чуствам като излязал от комикс. Ако го притежавам ще си помисля, че имам неизживяно детство.

johny
е сега кое е по - добро май че е въпрос на вкус и трите коли са стряскащо красиви и възбуждащи възхита във всеки един автолюбител сигурен съм че на някой PORSHE фен ако му се отдаде възможност да пришпори някое LAMBORGHINI или FERRARI едва ли ще се прави на скромна игуменка същото важи и в обратен ред и все пак ако прочетете добре какво е написано в статията обърнете внимание на това че PORSHE трудно удържат задницата на автомобила в завой и ако не си професионален пилот по добре не изключвай системите за стабилност точно затова ползват и CUP TIRES иначе казано тази концепция с двигател зад задната ос е твърде поостаряла и е трудно на инжинерите да балансират колата неслучайно CAYMAN е със средно разположен двигател а няма да се очудя ако следващото поколение 911 бъде със среден двигател а за качеството какво да си говорим всички знаем какво означава MADE IN GERMANY което не значи че другите са по долу почти всички автопроизводители ползват системи на BOSH BREMBO LUCAS MAGNET-MARELI проектирани в ЕВРОПА и произведени някъде в КИТАЙ ИНДИЯ или ЮАР говоря по принцип

за енцо
Ти не си наред !!!

Енцо Феррари
Не ме интересува дали ми вярвате, че карам феррари. Нападайте ме, след като неможете да намерите факти против скудерията

Енцо Феррари
Аз съм много спокоен ма вие не сте. Ако сте чели предишните ми коментари шяхте да видите че се агрументирам с факти докато другиоте пишат пълни глупости.

bravo
Енцо вземи се успокой!

енцо феррари
победа победа победааа завиждаите костенурко маняци

енцо феррари
Къде се изпокрихте порше фенове? Явно нямате много доказателства, че колата ви става за нещо. Оставете коментарите на човекът който ги е карал. Ваш си е проблемът, че не ми вярвате.

енцо феррари
няма значение дали е бръмбар костенурка или хлебарка се гадни животни, а ферарито прилича на акулааааа!!!

леле- леле
Прочетох всички коментари и съм изумен. Какви хара пишат тук? Някой май не са завършили начално образование. wv не правят модел "БрАмбар", а костенурка. Жалко, че прочетох всички коментари, това е изгубено време. Въпреки, че има 1-2 свестни исказвания, но хлапетата са много агресивни.

жорко
И тук немците печелят със мотиралият си брамбар.

деската
Новата кобра е най-добрата!!! Чак след това фераритата

айде пак човекът със служебнит
Спасов ти не писали за мерцедес E-клас срещу волво S80? Така и не обясни коя е тази фирма която дават всякакви служебни мерцедеси от С,Е, до 12 цилиндрови S класи. Сега виждам и Кайени раздават, незнам каква е истината но пак ще те помолим да кажеш къде работиш.

Спасов
Добър ден! Аз съм имал служебна кола мерцедес, а сега от фирмата ми дадоха един кайен S да карам. Трябва да призная че поршето е по-добро от мерцедеса, но е далеч от фераритата. Шефът ми има ферари и досега нее имал никакви проблеми с качеството. Не очаквам да харесате моят коментар, така че яжте ме на воля но истината е друга.

александър- сашко
Момчета аз съм карал самолет :p. След като пораснах спрях да си играя с него. И корабчета и ракети, феррарита и т.н. Енцо верно може да ги е карал

Анонимен
Порше рулзз квото и да си говорим. Бие Ферари във качество, издръжливост, сигурност, характеристики, дизайн, еволюция, история.... аре да не продължавам...

до ферари енцо от "анонимен"
Абе пич, ти ще изтрезнешш ли най-накрая :D:D:D:D:D Земи се събуди най-накрая ;) ;) ;) ;) ;)

умник
Браво на теб! Освен че си карал всички възможни супер автомобили ти е останало време и да пишеш тук. Надявам се и домашните да си написал. Не ми е ясно защо изопщо спорите, ясно е че децата се радват на ферари защото изглежда като ракета, а въобще не се вълнуват от еволюциония дизайн на порше. Не се интересуват от история или технически характерисатики важно е да изглежда скъпо. Енцо ферари карал ли си совалка ;) ;) ;)

ферари енцо
Аз съм от малкото хора карали ферари F430 вейран мурсиелаго и порше карера GT Може порше да имат повече победи но ферарито е по-добрата кола дори и от вейрона.

До енцо ферари
Прочети дали порше са взели участие във ф1 и тогава спори. Фактите са неуспорими порше имат повече победи в състезания.

dg
[list] za jalost edinstvenaaa istnskamarka tyk frari ne vw ne audi,a ferari ideqt na ferari e 4e kara6 sportna kola a ne golf da xodi6 do rabota da ste vidqli 6ymafer da izkaraedin seezon s edna kola ? na koit my trqbva obiknovenna kola si kypyva vw v sly4aq por6e i lambto 6toto sa si vse vw

ннннннн
Винаги съм се чудил как така смело се сравнява Фолксваген с Ферари. Най-често разбирачите сравняват най-мощния и скъп модел на Порше с обикновен кабриолет или берлинета на Ферари - нито един път не съм чул някой да сравнява Енцо с Карера Турбо или 4С и да каже че Поршето е като спряло. Момчето с разпадащите се на 10000км скоростни кутии да си премери температурата и да изпие един аналгин.

Енцо Ферари
Превъзбудените порше фенове. Спокойно. ;) Къде са Порше във Ф1 :)

Анонимен
Фенсо, я ми кажи къде на някое известно състезание Ферари са побеждавали Порше :-D Пич ти май не знаеш, че Порше имат над 28000 титли с първо място, 16 от които са на 24-те часа на Льо Ман и са рекорд който Порше оставят на другите да подобрят в продължение на 10 години (но като пълни глупаци те не се възползват :-D). Ти си един от многото заблудени по Ферари. С какво превъзхождат Порше - да не би по акции, да не би по производство или пък по цена и качество. Само да ти кажа че Ферари не полагат и грам усилие в усъвършенстването на скоростните си кутии. Разпадат се след 10000 километра (ако и толкова изкарат). Може да са красиви, но никога няма да достигнат съвършенния дизайн на 911, запазил се вече 45 години нито плавното изменяне на моделите с годините. Те просто правят някакъв смешен автомобил който по нищо не прилича на предходния. А за Ламбодджини какво да кажа. Месят се където не им е работата. С някво си смешно Гаярдо дето има задница на камък :-D

th4r3rh
Vsqka ot trite koli si e unikalna sama za sebe si. Vypros na vkus.

the snake driver
lol Porsche FTW. Porsche e i 6te e nai dobrata sportna kola koqto moghe6 da karash vseki den ne kato Ferrari da hodi6 da im smenq6 spira4kite sled 5000mili i saidenitel sled 10 burnouts.plus si zaslughava parite mnogo pove4e ot Ferrari i lamborgini.

editor
Грешката е техническа при качването на материала в сайта, за което се извиняваме. Резултатът е 302 точки за Porsche, 293 за Ferrari и 280 за Lamborghini.

boxter_s
Не са сбъъркали в списанието, защото тук в сайта е по резюмирано отколкото в списанието и тук липсва таблицата с точките.

коко
в списанието май са сбъркали, в таблицата с точките победител е ферари, но с малко

boxter_s
Аз имам един въпрос. Защо в списанието "auto motor und sport" победител е поршето а в сайта пише че феррарито е с малко по-добро??? Някой ще ми обясними как на един тест пише различни резултати?

haha
ти пък намеси и форд, между другото човекът с усмивката щеше да е прав примерно ако 917 беше форд или феррари ама е порше. Незнам защо всички фенове на италиянски автомобили са толкова сериозно .... . намерете историята на Лю Ман и четете. Младежи и младежки :)))

:)
Вие май не сте чували за Миле Миля и Льо Ман. Там, драги ми младежи, Ферари печели всичките си битки с Порше! В Миле Миля Ферари са доминирали почти до края на провеждането на тази легендарна надпревара. А в Льо Ман Порше са падали дълги години от Ферари, и после са падали още толкова години от Форд и техният легентарен GT40. Вие не сте били родени по време на тези надпревари, така че, моля, не бързайте да се изказвате без да знаете фактите!

жоро
Boxter_s, ти си напълно прав. Състезанията за издръжливост порше разкъртва противниците си. Остави пуберите да се радват на феррарита, фиати и бмв-та, не им се обяснявай, те си знаят тяхното и си мислят, че разбират нещо от автомобили и дават безумни мнения.

boxter_s
Ферарри да са побеждавали Порше на състезания за издръжливост???! Кога, Къде, Фенсо по леко с ракията по празниците, порше е най награждаваната марка в лю ман. Писнами от хора нищо не разбиращи от автомобили да дават оценка

Фенсо
Абе я остави историята защото Ферари са побеждавали Порше адски много пъти в състезания за издръжливост и ако качеството на продукцията им е било ниско, то причината за това е била липсата на солиден финансов гръб при Енцо Ферари. Освен това Ферари е религия, защото не изневерява на себе си и прави само суперспортни коли, не споделя платформите си и не изневерява на имиджа си. А какво прави Порше?!? Измислици с 4 врати, "джипове" на базата на Фолксваген и дори има планиран хибриден модел! Порше са потънали толкова навътре в задника на Фолксваген, че не можеш да разбереш къде свършва една компания и къде започва другата! Същото е положението с Ламбо и Ауди! Поуката е, че ако искаш да съсипеш легендарна марка спортни автомобили, трябва да я продадеш на некомпетентни идиоти, от чието съдружие излизат само хечбеци и твърде надценени лимузини!

boxter_s
Докато Фердинант Порше е бил канен от Сталин, а по- късно и от Тито да направи по свой образец коли.Енцо феррари е бил съден за ниското качество на свойте продукти

Dani
Forza Ferrari

comments powered by Disqus