Пилотите на Audi Лоа Дювал, Марк Жене и Ромен Дюма спечелиха втория кръг от Световния маратонски шампионат, а автомобилите на немския производител очаквано окупираха първите четири места на „Спа”.
При отсъствието на Toyota отборът на Audi имаше тотално превъзходство на белгийската писта, но това бе и напълно очаквано. Въпросът бе кой от двата автомобила на германците ще се представи по-добре – класическият прототип R 18 ultra или хибридът R18 e-tron quattro.
Надпреварата започна при мокра писта, което облагодетелства пилотите на двата хибрида заради двойното предаване. Така Том Кристенсен оглави класирането, следван от Андре Лотерер. Марк Жене обаче избра сликове за втория стинт, а датчанинът трябваше да влезе в бокса заради проблеми с челните светлини, в резултат на което Лотерер излезе начело, но плътно следван от екипажа с номер три.
Бившият пилот на Oreca Лоа Дювал пое щафетата от Марк Жене и изпревари Беноа Трелюе, който междувременно бе заменил Андре Лотерер, след което задържа лидерската позиция и при двете излизания на автомобила за сигурност на „Спа”. За Ромен Дюма пък остана единствено задачата да закара своя автомобил до финала и да гарантира първата победа на новия R18 ultra.
Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер завършиха втори с хибрида на Audi, а зад тях останаха Марко Бонаноми и Оливър Джарвис с втория R18 ultra. Звездният екипаж на Audi с номер 2 – Том Кристенсен, Алан Макниш и Диндо Капело трябваше да се задоволи с четвъртото място, след серия от технически проблеми, едно излитане от пистата и наказание заради грешка в бокса.
При бензиновите прототипи отново най-бърз бе отборът на Rebellion, като Нийл Яни, Никола Прост и Ник Хайдфелд завършиха пети, а Франсоа Белики и Арал Прима – шести. В GT класа Ричард Лиц удържа атаките на Джанмария Бруни и неговото Ferrari и изведе Porsche на върха. Пълното класиране може да видите тук.
Третият кръг от Световния маратонски шампионат е „24-те часа на Льо Ман” (16-17 юни).