Audi показа новия R18 e-tron quattro, с който ще се състезава догодина в 24-те часа на Льо Ман. Хибридната система на прототипа от LMP1 вече е 6 мегаджаула.
Въпреки че сезон 2015 в WEC приключи преди по-малко от седмица, Audi вече има готов автомобил за следващия. Новият R18 e-tron quattro прави впечатление с "иновативната аеродинамика, представя следващата фаза в посока развитието на олекотените технологии и разполага с модифицирана хибридна система."
Хибридното задвижване е коренно променено спрямо предходната версия на автомобила. Капацитетът на системата е увеличен от 4 на 6 мегаджаула, което въз основа на техническия правилник изравнява Audi с бензиновите прототипи на Toyota и Porsche, които догодина ще са в 8-мегаджауловия клас. Маховикът, който досега инголщатци използваха за съхраняване на енергията, е заменен с литиево-йонна батерия.
Промени има и по двигателя, но за съжаление единственото, което гласи официалното съобщение, е, че е постигната по-добра ефективност. Шестцилиндровият V-образен мотор вероятно остава с работен обем от четири литра, както и със система за принудително пълнене, базирана на един-единствен компресор с променлива геометрия.
За съжаление успоредно с прекрасната новина за появата на новия R18 e-tron quattro идва и неприятната за ограничаването на програмата на Audi и Porsche за следващия сезон. Двете марки, които са под шапката на VW, са постигнали споразумение да участват в "24-те часа на Льо Ман" не с три, а само с два автомобила. Това означава, че победителите от миналата година Нико Хюлкенберг, Ърл Бамбър и Ник Танди няма да имат възможност да защитят титлата си и че Хуан-Пабло Монтоя остава извън плановете на Porsche въпреки тестовете с 919 Hybrid този месец.
Причината за решението на двете марки е повече от ясна - ограничаване на разходите, което идва като следствие на скандала с дизеловите автомобили на групата VW.