Представяме ви някои от най-ценните достижения на компанията през нейната дълга и богата история
Volvo води началото си от доста отдавна: Асар Габриелсон, работещ в търговския отдел на производителя на сачмени лагери SKF, в един прекрасен момент предлага на работодателя си да основе автомобилен клон. Той надушил нарастващото търсене на автомобили и бил сигурен в наличието както на суровините, така и на способни инженери. В екипа влиза инженерът Густав Ласон. Volvo произвежда първия си автомобил на 14 април 1927 г., който носи означението ÖV4, но е по-известен като Jakob. Автомобилът е с дървена шведска рама от бук и ясен, четирицилиндров двигател с обем 1,9 литра странично разположен разпределителен вал и за, съжаление, без покрив. Едва с модела PV 4 тиражите стават по-големи. Той вече има покрив и определено е по-добър.
С Volvo 444 стартира голямото серийно производство
През 30-те години, PV 51 получава изцяло стоманена каросерия с аеродинамична форма, но истински имидж на Volvo носи един автомобил, който се появява около десетилетие по-късно: през 1947 година Volvo пуска в серийно производство PV 444 в голям мащаб. Компанията, чието лого е знакът-символ на желязото, се представя три години по-рано, но Втората световна война застава между премиерата и производството. Със солидна конструкция и дълъг срок на производство „гърбавото“ Volvo вече разполага с две съществени характеристики на марката.
През 1959 година Volvo въвежда предпазните колани в серийното производство
Един впечатляващ и до днес атрибут се появява през 1959 година – това е триточковия предпазен колан. Разработеният от Нилс Болин предпазен колан се предлага за продажба най-напред в Amazone и до ден днешен спасява множество човешки животи. Наследникът 140, който Главният дизайнер Ян Уилсгард подчертава с видимо остри черти ипоказва стил, се продава успешно през следващите десетилетия: ръбестото Volvo е вече на бял свят. Надеждна двукръгова спирачна система, зона, поемаща евентуален удар и кормилна колона с предварително определена точка на пречупване правят управлението на 140 по-безопасно.
Многообразие с 240
Volvo 240 през 1974 година се превръща в икона на марката, която до 1993 се продава повече от 2,7 милиона пъти. Серията се предлага с четири или шест цилиндъра, както и като комби и седан. Вместо само бензинов двигател има и дизелов редови шестцилиндров, който е заимстван от VW и развива 82 к.с. Доста редки са версиите Coupé 262C, конструирани в сътрудничество с Bertone.
Предно задвижване при 480
С модела 760 GLE от 1982, Volvo иска да спечели нови клиенти преди всичко в Съединените щати. Европейските клиенти откриват по-късно представения 740 с четири цилиндъра и купуват от 1985 най-вече комби версията. Една година по-късно с модела 480 се появява първото Volvo с напречен двигател и предно предаване, по-големите модели са все още със своите задни твърди оси. Което не винаги се приема за недостатък, тъй като тази част е надеждна и осигурява безопасно и предвидимо шофиране. Само едновременното пружиниране на двете колела кара архаичната конструкция да бъде тромава. Едва когато през 1998 година V90 се пенсионира, Volvo окончателното се раздели с твърдата ос.
Пет цилиндъра от 850 до XC60
Напречно монтираният петцилиндров задвижва предните колела на Volvo 850. Турбоверсиите предават своите 250 конски сили към предните колела и придават на Volvo особено динамичен нрав. Volvo остава верен на същия принцип на конструиране до края на производството на XC60, тоест едва допреди няколко седмици. Но през 2014 година с новата модулна архитектура започна новото време.
Ключовите постижения на Volvo от 1927 до 2017 година
14. Април 1927: Производство започва с ÖV4 „Jakob“.
1936: PV 51 с изцяло стоманена каросерия в аеродинамична форма.
1944: Volvo представя PV 444: 4 места, 4-цилиндъра и 40 к.с.
1953: Duett – първото комби на Volvo.
1959: Разработеният от Нилс Болин триточков предпазен колан дебютира в модела Amazon.
1966: Volvo прави бум с продадените повече от един милион екземпляра на 140.
1974: 240 е един успешен модел: до 1993 са произведени 2,7 милиона комбита и седани.
1982: 7-серия стартира най-напред като седан с Euro-V6.
1986: Първото Volvo с предно задвижване е компактният 480.
1990: 850 е изцяло с напълно нова конструкция с пет цилиндъра и предно предаване.
1997: Volvo високо комби. V70 Cross Country не е нова идея, но е изключително успешна.
1998: Моделната програма получава открит модел в лицето на С70.
1999: С XC90 се появява първият SUV на Volvo.
1999: Ford купува с Volvo Car Corporation.
2008: Появява се SUV модел от среден клас XC60, продаден до 2017 в тираж над 1 милион бройки.
2010: Китайският автомобилен концерн Geely купува Volvo от Ford.
2014: С XC90 стартира нова технологична ера с модулна платформа.
2017: 90 години след ÖV4 стартира производството на новия XC60.