Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

A4 3.0 TDI Quattro срещу C320 CDI 4matic: За всяко време

25.02.2008 00:02 3
3
2571829589
Туит

Комбинацията от шестцилиндрови агрегати и двойно задвижване превръща дизеловите топмодели на Audi A4 и Mercedes C-класа в два от най-желаните "ледоразбивачи" в автомобилния среден клас.

Предимствата на по-скъпото двойно предаване излизат наяве при затруднено шофиране в тежки зимни условия. И макар стандартните версии на нашите тестови участници А4 и C-класа да са добре подготвени за студения сезон, при пряко сравнение с тях изпълненията quattro и 4Matic се оказват твърде напреднали в зимните "спортове". Преминаването по заледен участък очевидно не е проблем за техните способности - уви, не можем да кажем същото за модификациите с две задвижващи колела, където програмата за стабилност е затрупана с работа.

C-класата само с автоматична трансмисия

В средния клас на швабите за системата 4Matic се доплащат 9223 лева, срещу които освен повече сцепление получавате и превъзходен седемстепенен автоматик. 7G-Tronic върви ръка за ръка с двойното предаване, тъй като в тази схема разпределителният диференциал представлява част от трансмисията. Audi от друга страна предлага трилитровия TDI quattro само в съчетание с шестстепенна предавателна кутия, отличаваща се с умела настройка и прецизното водене на скоростния лост.

A4 с по-спортно поведение на пътя

Освен технологично сходство екипировката на автомобилите разкрива и някои сериозни различия. Audi например поставя ударението върху спортната динамика, докато в Mercedes се набляга повече на комфорта и необезпокояваното придвижване. Въпреки еднаквото ниво на безопасност всеки от двамата съперници доставя удоволствие на водача по свой собствен начин. A4 изкушава най-вече с директната си кормилна уредба, слабото потъване каросерията в завои и неутралното поведение на пътя. Вярно, че C-класата не пада по-долу, но при нея граничният режим на движение не е тъй впечатляващ. В крайна сметка по-нечувствителното управление и леката склонност към презавиване в моменти на сериозно напречно ускорение забавят Mercedes при разпределянето на точките.

C 320 CDI 4Matic традиционно се оказва скъп

Двигателят на C-класа е "по-улегнал" и разгръща своя въртящ момент не дотам агресивно, както това се случва в автомобила от Инголщат. Същевременно моторът на Audi демонстрира по-нисък разход на гориво заради механичната предавателна кутия, с която е свързан. В края на сравнителния тест двамата кандидати за слава все още се движат рамо до рамо, тъй като оценката на каросериите не излъчва категоричен победител. Решаваща роля в непримиримата снежна битка се пада на цената, а там швабите винаги са стояли с едно стъпало по-високо. Ето защо по-изгодният A4 печели тази надпревара.

Текст: Гьоц Лайер, Теодор Новаков
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

1. Audi A4 3.0 TDI Quattro Ambition

1. Audi A4 3.0 TDI Quattro Ambition

Луксозен седан с подчертано спортен уклон, отлично управление и мощен двигател. Приемливият разход на гориво и изгодната цена също са негови отявлени предимства.

2. Mercedes C 320 CDI 4matic Avantgarde

2. Mercedes C 320 CDI 4matic Avantgarde

Типичен представител на немската марка с добър комфорт и плавно разгръщане на динамичните характеристики. Приятен за каране, но твърде скъп автомобил.


Технически данни

1. Audi A4 3.0 TDI Quattro Ambition 2. Mercedes C 320 CDI 4matic Avantgarde
Работен обем --- ---
Мощност 176 кВт (239 к. с.) 165 кВт (224 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,2 сек 6,8 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м 38 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,3 л/100 км 10,2 л/100 км
Базова цена 84 472 лева 88 482 лева
Коментари

ilian
mercedes vinagi 6te bade nomer 1,zaradi ka4estveniq si interior i komforta na vozene

mitashky
in QUATRRO we trust

hari
AUDI RULZZ

comments powered by Disqus