Спортното подразделение на Fiat ще представи три свои проекта на автомобилния салон във Франкфурт. Те са базирани на Punto, 500 и 500C и носят всички отличителни белези на Скорпиона.
Първи на подиума ще се качи Abarth Punto SuperSport, който ще се отличава от базовия модел по двуцветната схема Grigio Campovolo със сребристо основен цвят и решени в черно преден капак, таван, странични огледала и светлини. Черни са и 18-цоловите алуминиеви колела, зад които се открояват червените спирачни апарати.
SuperSport версията е базирана на Punto essesse и разполага с идентичния 1,4-литров MultiAir турбомотор, който генерира 180 к.с.. С негова помощ градският спортист ускорява от място до 100 км/ч за 7,5 секунди и достига максимална скорост от 216 км/ч. Техниката на двата модела обаче не е идентична, тъй като SuperSport използва по-ниски и твърди пружини, комбинирани с амортисьори на Koni. Вентилираните дискове се блокират от четирибутални апарати на предната ос, а изпускателната система е получила централно разположен накрайник.
Промени има и в салона, където ще откриете спортните седалки Abarth Corsa by Sabelt, облицовани в естествена кожа, модифицираните контролни уреди и сателитната навигация Blue&Me.
Вторият любопитен модел на щанда на Abarth във Франкфурт ще бъде 695 Competizione, който представя как 50-годишният опит в областта на моторните спортове може да бъде приложен в сериен автомобил и то от ранга на Fiat 500. Той е оборудван с модифицирана версия на горепосочения MultiAir мотор, чиято максимална мощност обаче надхвърля 180 к.с. Автоматизираната механичната трансмисия Abarth Competizione предава въртящия момент към колелата на предната ос, като тя има два режима на работа – напълно автоматичния Street и Track, при който водачът сменя сам предавките от палците, разположени на волана.
Спирачната система е заимствана от 695 Tributo Ferrari и разполага с 305-милиметрови дискове на Brembo. Окачването е получило спортни настройки, а изпускателната система Record Monza има два режима на работа. Модификациите в салона са идентични на тези при Punto SuperSport, но в случая инженерите на Abarth са отстранили задния ред седалки за сметка на добавения ролбар.
Последният представител на Скорпиона във Франкфурт ще бъде 500 Cabrio Italia, който, както сами може да предположите от името, ще отбележи 150-ата годишнина от Обединението на Италия. Серията ще бъде ограничена на 150 бройки и ще се отличава от стандартния модел по лаковото покритие Blue Abu Dhabi, черния текстилен покрив, спортните седалки на Sabelt и карбоновите елементи в салона. За задвижването на мъника отговаря версията на 1,4-литровия MultiAir със 160 к.с., като тя е комбинирана за първи път с петстепена механична трансмисия.