Дизайнът на електромобила е одобрен миналата година, въпреки че е тестван от 2017 г.
Немският електрически автомобил ACM City One има всички шансове за успех в Европа. Ако имаме компактен електрически автомобил, подобен на екзотичен, тогава на Стария континент този тип превозни средства ще се загубят сред родовете си - те са свикнали да пестят гориво и място. Основните характеристики са сменяеми батерии, утилитарен дизайн и трансформируемост. Бившите топ мениджъри на BMW, Audi и Opel, събрани през 2013 г. от германското правителство, са отговорни за неговото раждане.
Дизайнът на автомобила е одобрен миналата година, въпреки че прототипите са тествани от 2017 г. Дължината, широчината и височината са 3599 мм, 1648 и 1651. За сравнение, Kia Picanto е съответно 3595, 1595 и 1495 мм. Теглото на новия модел е 950 кг. Тоест, това е пълноценен автомобил.
Интериорът може да побере до петима души. Салонът не може да се нарече изящен - всичко е просто и практично. В центъра са сензорният дисплей и физическите контроли. Снимката показва ключовете за отопление на седалките и контролния блок за обикновен климатик.
За да превърнете пътническата версия в товарна, просто трябва да сгънете втория ред седалки. Това ще увеличи капацитета за товар от 400 литра до 1450. Задните стъкла са заменени с непрозрачни панели, а 40-инчовият заден дисплей може да се използва за реклама. Товароносимост - 380 кг.
Както е планирано, електромобилът се задвижва от мотор с мощност 34 к.с. Това е достатъчно, за да ускори първия модел на стартъп производителя до 110 км/ч. Захранва се от батерии с общ капацитет 24 кВтч. Пробег - до 240 км. Интересното е, че част от батериите могат да бъдат сменени - четири куфара с капацитет 2,5 кВтч са разположени под плоския под на багажника. Напълно възможно е да се носят още няколко блока на покрива, което увеличава потенциалния пробег до 360 км. Възможността за такова презареждане ще се хареса предимно на бизнис клиенти. Въпреки това компанията казва, че City One ще бъде на разположение и на частни лица.
Подмяната на батериите отнема около три минути. Те могат да се зареждат на всяко удобно място, включително у дома. Отнема пет до осем часа, докато превозното средство възстанови напълно енергията си, в зависимост от вида на зарядното устройство.
След като към първоначалните държавни инвестиции бяха добавени бонуси от спонсори от Китай, Германия и Швеция, стартиращата компания продължава да набира инвеститори. Дебютният ACM вече се подготвя за публично представяне в IAA Mobility в Мюнхен след няколко седмици. Може би ще има и подробности за пълния комплект. Първата партида автомобили се планира да бъде пусната по пътищата през 2023 г., а пълноценното производство ще започне не по-рано от 2024 г. Цени от 10 000 до 15 000 евро.