Японската компания Honda е регистрирала в патентното ведомство на САЩ ново име
Японската компания Honda е регистрирала в патентното ведомство на САЩ ново име - CDX. Това не е случайно съвпадение със съкращенията, като RDX и MDX. В началото на февруари изпълнителният вицепрезидент на американското подразделение на Honda Джон Мендел каза, че Acura обмисля компактен кросоувър на базата на американската версия на Honda HR-V (при това автомобилът ще отиде при клиентите през тази пролет). Мендел подчерта, че моделът ще открие нова надеждна ниша, която до момента не е заета от марката.
С междуосие от 2610 мм кросоувърът Vezel /HR-V попада между Lexus и Audi Q3 NX. С дължината си от 4,3 м и широчина 1,77 м) той е един от най-малките в своя сегмент. Въпреки това под шапката на Acura каросерията може значително да бъде променена.
Любопитното е, че кросоувърите HR-V за Северна Америка се произвеждат в завода на Honda в мексиканския град на Селая, копие на японския аналог с наименование Vezel. В Страната на изгряващото слънце моделът с пет врати е оборудван с двигател 1,5 I-VTEC (155 Нм) със 131 конски сили, а за САЩ е окомплектован с четирицилиндров 1,8 I-VTEC (140 к.с., 172 Нм), допълнен с с вариатор с предно предаване или с четири двигателни колела по избор на купувача (в Acura най-вероятно двойното задвижване ще бъде още в базовата версия).
Не е ясно дали експериментите с двигателите ще продължат, ако HR-V наистина се превърне в Acura. В крайна сметка японският автогигант има в гамата си и хибридна задвижваща система за Vezel. Но само с един задвижващ агрегат със 140 конски си очевидно няма да бъде достатъчно, за да издържи на широката гама от конкуренти, като BMW X1, Mercedes GLA и Audi Q3. И, разбира се, CDX може да се разглежда като отговор на наскоро представения кросоувър Lexus NX. Освен това той ще бъде по-голям от Vezel, но все пак попада в същия сегмент. И не бива да забравяме предстоящия компактен кросоувър Infiniti QX30. Битката предстои.