Водещи автомобилни производители работят над аеродинамиката на колелата, за да понижат тяхното въздушно съпротивление, а от там и разхода на гориво.
В Женева BMW представи специални петспицови колела, които притежават способността да редуцират завихрянията на въздушните маси със своята сърповидна форма и повърхност като при топка за голф. Според баварците при скорост от 160 км/ч необикновените кръгове спестяват един киловат от мощността на двигателя в сравнение със стандартни колела. Освен че залагат на оптимизиран дизайн, при своите колела Mercedes пък обръщат внимание и на тяхното тегло. В C-класа BlueEfficiency например всяко от четирите колела спестява по 1,8 килограма.От гледна точка на специалистите по аеродинамика е най-добре колелата да не позволяват преминаване на въздушни маси - това обаче е необходимо условие за правилното охлаждане на спирачките. Приносът на колелата и тяхната обтекаемост се измерва в стотни от коефициента за въздушно съпротивление. cW-стойност от 0,32 например може да бъде понижена на 0,31 с помощта на така наречените аеро-колела. На пръв поглед разликата е незначителна, но все пак съществена. За съжаление, в наши дни повечето водачи избират алуминиеви колела единствено и само от естетически подбуди.
Веселин
Чудесна новина, но не съм съгласен с последното изречение. Аз лично съм търсил колела с ниско тегло, но за съжаление е много трудно да се намери информация, тъй като производителите не я публикуват. Също и никой производител не публикува информация за аеродинамиката на колелата. И тогава какво ти остава? Освен да ги избираш по това как изглеждат.