Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Аферата VW: Европейската комисия е знаела още през 2013

28.10.2015 09:05
Туит
Аферата VW: Европейската комисия е знаела още през 2013

Преди почти тридесет месеца манипулациите на Volkswagen с измамния софтуер са били известни

Според Financial Times Европейската комисия е знаела за манипулациите по време на изпитанията на вредните емисии в рамките на последните две години, преди скандалът да избухне в Съединените щати.

„Съществуват много сериозни подозрения, че показателите са били прецизно оптимизирани, за да отговорят на изискванията на предвидените норми за сметка на значителното увеличаване на реалните емисии извън този тест”. Това е заявил словенецът Янез Поточник, европейски комисар за околната среда през февруари 2013 г. към колегата му, отговарящ за промишлеността, италианеца Антонио Таяни (преди това и шеф на комисията по транспорта), пише Financial Times, цитиран от The Independent.

Преди почти тридесет месеца манипулациите на Volkswagen с измамния софтуер, инсталиран в дизеловите четирицилиндрови двигатели на концерна да станат известни на Американската агенция за опазване на околната среда  и да станат повод за глобалния скандал, в ръководството на ЕС са знаели добре за тази аномалия. Въпреки това нищо не е предприето спрямо Volkswagen или по-специално спрямо това, че по време на изпитанията системата е била фалшифицирана и са показвани неверни данни за азотен окис (NOx) в лабораториите, в полза на показателите, разхода на гориво и цените, но във вреда на общественото здраве.

"Моите служби и лично аз, често сме били поставяни в неудобно положение, когато ни обвиняваха в пасивност от страна на Комисията и държавите-членки за справяне с този очевиден проблем", продължи Янез Поточник, като подчерта факта, че автомобилите е трябвало да отговарят на стандартите за вредни емисии "при нормални условия на шофиране", което предполага, че колегата му е трябвало заплаши производителите и да забрани продажбите на някои модели, ако не бъде отстранен проблемът.

След края мандата на Европейската комисия през 2014 г., Поточник отива на работа в  управлението на природните ресурси в ООН. Той не даде категоричен отговор на Financial Times защо не са предотвратили дизеловия скандал още преди две години.

Коментари
comments powered by Disqus