Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ако McLaren...

22.10.2007 11:10
Туит

McLaren Mercedes загуби и на двата фронта във Формула 1, въпреки че бе най-силният отбор през сезон 2007. Шпионският скандал, жестокото противоборство между двукратния световен шампион Фернандо Алонсо и най-добрия новак в историята на състезанието Люис Хамилтън и безпрекословната позиция на Рон Денис да не назовава водещ пилот обаче провалиха Сребърните стрели. Осем победи, осем полпопзишъна, 24 подиума, но нула точки при конструкторите и второ и трето място при пилотите.

Хамилтън бе голямата звезда преди началото на Гран при на Бразилия. Само крачка делеше 22-годишния англичанин от поредния рекорд във Формула 1 – дебютант световен шампион. Нервите на Люис обаче не издържаха. Още на старта той бе изпреварен от Райконен и Алонсо, а при опита си да спечели една позиция изгуби контрол над своя автомобил и се озова в зоната за сигурност. Но едно зло никога не идва само. Хамилтън кара прекалено агресивно, за да навакса изоставането. На няколко пъти бе на крачка от отпадането при опитите си да изпревари Ник Хайдфелд. Прекомерните изисквания, наложени към MP4-22 на McLaren, станаха причина за блокиране на скоростна кутия в позиция „неутрална“ по време на деветата обиколка. Въпреки че проблемът с трансмисията се оказа временен, амбициите на Люис за първа световна титла бяха прекършени. А само два старта преди края на сезона той водеше със 17 точки спрямо настоящия носител на престижното отличие Кими Райконен и с дванайсет спрямо двукратния първенец Фернандо Алонсо.

“Естествено, разочарован съм много от днешния резултат. Толкова дълго бях начело в шампионата при пилотите, а на финала загубих титлата. Както и да е, трябва да гледам напред, все пак това е първият ми сезон във Формула 1. Всичко, което се случи досега, бе просто феноменално”, сподели Люис след финала на Гран при на Бразилия. “Все още съм млад, имам много години, за да изпълня мечтата си – да стана световен шампион. Искам да благодаря на абсолютно всеки един от обора за всичко, което ми дадоха през този сезон. Без тях и огромната работа, която свършиха, днес нямаше да съм на това място.”

Фернандо Алонсо имаше шанс да стане за трети пореден път световен шампион, след като Хамилтън завърши седми, но Гран при на Бразилия 2007 не бе неговото състезание. Испанецът така и не съумя да настрои добре своята машина за преасфалтираната „Интерлагос“ и бе далеч от темпото на Ferrari. Повратната точка за него обаче се случи още в началото на август, когато бе наказан от стюардите на Гран при на Унгария с пет места назад на стартовата решетка за неправомерно задържане на Хамилтън в бокса. Много се изписа по тази тема, не е сега времето да се обсъжда наново, но загубените точки на „Хунгароринг“ в крайна сметка се оказаха решаващи за изхода от шампионата.

„Разочарован съм от днешния резултат, но бяхме наясно, че ще бъде много трудно да потеглим от четвърта позиция и да спечелим състезанието и титлата. Още в началото на сезона казах, че битката ще е много оспорвана и всичко ще се реши тук, в Бразилия. Надявах се, че ще бъде в моя полза, но не победих и трябва да го приема. Състезанието бе изключително трудно. По време на първите няколко обиколки си мислех, че имам нужната скорост, за да изпреваря болидите на Ferrari. Когато те натиснаха обаче, осъзнах, че са много бързи. Искам да поздравя Кими за постижението му.“

Разочарованието за двамата пилоти на McLaren бе огромно, но за Рон Денис – неописуемо. Босът на Сребърните стрели загуби първата битка още в съда, когато бяха отнети всички точки на отбора за шампионата при конструкторите, но надеждата за успешен сезон остана. Люис и Фернандо водеха убедително при пилотите и единствено чудото можеше да изведе Ferrari на върха. Целият екип на McLaren бе до такава степен уверен в шампионската титла, че в петък механиците поднесоха на Рон Денис копие на титлата при конструкторите като своеобразна компенсация за отнетия от ФИА трофей. Какво се случи на финала? Амбициите за две престижни отличия се трансформираха единствено във фалшификат на оригинала, направен за собствено успокоение.

„Водехме изключително тежка битка в шампионата при пилотите. Последното препятствие се оказа непосилно за нас, което няма как да не ме разочарова“, заяви Денис. „Независимо от това обаче като отбор може само да се гордеем от постиженията си през този сезон и от начина, по който водехме битката. Да участваме на финала с двама пилоти претенденти за шампионската титла е доказателство за огромния положен труд и отдадеността, която всеки във Vodafone McLaren Mercedes показа през тази трудна година. Нека поздравим Кими за успеха му днес“.

Ако не беше Кулан, Денис щеше да приема поздравите, ако не беше Гран при на Унгария, Алонсо щеше да изведе McLaren на върха при пилотите за първи път след сезон 1999. Много ако обаче се събраха за Сребърните стрели през тази година...

Текст: Борислав Петров

Коментари
comments powered by Disqus