Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ал-Атия: Това е върхът в моята кариера!

17.01.2011 11:13 1
1
2571886257
Туит

Седем години след дебюта си на „Дакар“ Насер Ал-Атия спечели първата си победа и то по повече от категоричен начин. Катарецът завърши на 50 минути пред втория Жинил де Вилиърс и донесе третата поредна победа на VW.

Още при дебюта си през 2004 г. Насер показа изключителна скорост и завърши на десета позиция въпреки липсата на опит и това, че кара стандартен Mitsubishi Pajero. Впоследствие рали-рейд кариерата на катареца продължи в екипа на X-raid, но пък бе засенчена от множеството грешки, които той допускаше.

През 2009 г., когато бе начело в класирането, последвалото дисквалифициране все пак не бе по негова вина. Прегрял двигатели и в следствие серията от пропуснати контроли принудиха организаторите да извадят Ал-Атия от надпреварата. Въпреки това през следващата година той си гарантира място в заводския тим на VW и бе на крачка да спечели „Дакар“ при дебюта си с отбора от Волфсбург. Само 2:12 минути не му достигнаха тогава, за да спечели победата, отишла в ръцете на Карлос Сайнц. През тази година обаче Насер бе напълно безапелационен и достигна до върха в своята кариера.

Факт е, че пропуските, които Сайнц допусна във втората седмица от състезанието, улесниха задачата на катареца, но няма как да не отбележим, че човекът, който създаваше сума главоболия на механиците в X-raid преди, сега бе напълно безгрешен с изключение на няколко малки навигационни пропуска. Друг любопитен факт около тазгодишното състезание и Ал-Атия е, че той се оплакваше много от своя Race Touareg 3 заради липсата на мощност, която го съпътстваше в началото на състезанието. Впоследствие заводският пилот на VW явно бе инструктиран да внимава с изказванията, защото на няколко пъти заяви, че „проблемът е изцяло в главата ми“.

Въпреки тези проблеми и наистина голямото напрежение в екипа на VW, Насер стигна до финала и стана третият победител в южноамериканския „Дакар“ след двамата си съотборници Жинил де Вилиърс (2009) и Карлос Сайнц (2010).

„Победата в „Дакар“ наистина означава много за мен, за приятелите ми, за страната ми, както и за целия тим“, заяви щастливият Ал-Атия на финала.

„Това е един страхотен успех. Трудно ми е да обясня всичко, което премина през главата ми, но чувството е наистина неописуемо. Показахме, че сме най-силният отбор в света. Печелим за трети път „Дакар“. Това е върхът в моята кариера!“

С този успех насер Ал-Атия за пореден път разшири неимоверно визитката си. Освен серията от титли в рали шампионата на ФИА за Близкия Изток, 40-годишният катарец е печелил също световния рали шампионат за серийни автомобили (2006), а през 2004 г. на олимпиадата в Атина зае престижното четвърто място в дисциплината стрелба по панички. През 2012 г. в Лондон Ал-Атия ще участва в петата си олимпиада, което също е рекордно постижение.

Коментари

Omega
Тоя ме кефи.Искам да го виждам в световните и европейските ралита.

comments powered by Disqus