Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Александър Александров е новият председател на БФАС

18.10.2011 20:31 2
2
2571890907
Туит

Изпълнителният директор на "Ойлтанкинг България" победи на балотажа настоящия шеф на Техническата комисия Камен Михайлов.

При първоначалния вот, в който участие взеха представители на 86 клуба и единайсетте члена на управителния съвет, Александър Александров събра най-много гласове (34 действителни и две невалидни бюлетини), а Камен Михайлов остана втори с 29. Това доведе до оттеглянето на третия кандидат Стоян Рътков и повторното гласуване, за да се стигне до т.нар. обикновено мнозинство. В балотажа Александров получи десет гласа повече и ще замени Георги Янакиев на позицията председател на БФАС.

На кратко

Реално кандидатурите за ръководния пост бяха пет, след като представителите на автомобилните клубове издигнаха също тези на Христо Стоилов, собственика на писта „Дракон” и на изпълняващия досега тази функция Георги Янакиев. И двамата обаче заявиха, че правят самоотвод и оставят на Михайлов, Александров и Рътков да продължат битката за председателския пост.

„Искам да благодаря на всички за оказаното доверие. Може да сте сигурни, че няма да ви подведа”, коментира след обявяването на вота Александров. „Както всички знаете, израснал съм сред вас и обичам спорта. Ето защо ще работя само за едно нещо – за обединението му и той да върви напред.”

Александров благодари и на своя предшественик за всичко, което е направил за спорта по време на неговия повече от 30-годишен мандат, като конкурентът му Камен Михайлов предложи именно Янакиев да бъде удостоен със званието почетен председател на БФАС.

„Аз декларирах ясно и многократно, че съм готов да помагам активно в рамките на своите възможности, без да имам някакви функции”, заяви Янакиев.

„Искам да съдействам за развитието на автомобилния спорт и се надявам тази по-млада генерация да не разрушава това, което ние градихме толкова години. Най-сърдечно поздравявам победителя, битката бе честна и Сашо спечели с 10 класа, което е доказателство за това, че той имаше по-активната подкрепа. Това решение (за почетен председател) е на Общото събрание, не на Георги Янакиев. И без подобна титла ще продължа да помагам.”

В одобрения нов седемчленен Управителен съвет на Александров влизат Ради Козлеков, Димитър Агура, Славчо Христов, инж. Иван Тенчев, Емил Миланезе и Алекс Благоев.

Нека шоуто да започне

Събранието премина през много юридически перипетии, обвинения в нарушение на устава на Федерацията и незаконни решения. Първоначално бяха заявени 72 клуба, но до избора на председател те нараснаха до 76 и с 11 гласа от членовете на Управителния съвет право на вот имаха общо 87 души.

Още стандартното разискване за избор на водещ на събранието предизвика конфронтации и първото решение беше взето чак час и половина след началото. Последва отчета на Янакиев за неговия последен мандат. "Федерацията все още работи. Паметта е много важно нещо и трябва да я помним. Компютърът ми все още работи. Не са ме напуснали силите, а вярата в моите хора", коментира дългогодишният председател.

Той допълни, че събранията на последния Управителен съвет са се превръщали в "6-7-часови скандали", но въпреки това Българската федерация по автомобилни спортове "е една от успешните в страната".

При представянето на отчета за изминалата година Янакиев срещна сериозна критика от Стоян Рътков и голяма част от представителите на клубовете. В изготвен доклад, базиран на фактури и документи от Федерацията, пилотът Иван Шопов отчете "сериозни липси, разлики в размер на десетки хиляди левове, данъчни нарушения и безконтролно купуване на ненужно ново оборудване".

Част от членовете на Федерацията все пак похвалиха и свършената работа от Янакиев през годините. Освен домакинството на Световния рали шампионат (WRC), като основна негова заслуга беше окачествено и лобирането за каузата, започнало през 1994 г. с пристигането на президента на ФИА Макс Мозли.

"Тогава доведоха Мозли в Сливен. Човекът яде кебапчета за първи път в живота си, а Янакиев го обработваше, за да го обвърже с идеята за WRC", каза пред всички присъстващи Тодор Чанев, който по-късно издигна кандидатурата на досегашния председател, но той си направи самоотвод.

Стоян Рътков обвини Янакиев и за неспазване на решенията и волята на БФАС за отказа на СБА от членството във ФИА и непредоставените права на Федерацията. Той коментира и сериозните счетоводни нередности, които регулярно са допускани и разминаванията между приходи и разходи.

Обърквация

Събранието се превърна във фарс с определянето на начина за гласуване. В устава на Федерацията е записано, че вотът трябва да е явен, докато желаното от повечето членове тайно гласуване е незаконно и резултатите от изборите могат да бъдат преследвани в съда. Представителите на клубовете гласуваха какъв да е вотът, въпреки че и това не беше заложено в дневния ред на събранието. Желаещите за явно гласуване бяха по-малко от 10 души, като бе достатъчен и един, за да остане такова.

Започнаха продължителни дискусии, които родиха безброй безумни идеи за нов смесен вид "явно-тайно" гласуване, късане на бюлетини и други. В крайна сметка членовете издебнаха излизането "за цигара" на единствения останал опонент Тодор Христов (участник в рали "Дакар 2011") и приеха "тайния вот с попълване на бюлетина пред изборната комисия".

Трите предварително заявени кандидатури на Александров, Рътков и Михайлов бяха потвърдени, а към тях бяха издигнати и тези на Янакиев и Христо Стоилов. Последните двама веднага си направиха самоотвод и оставиха първоначалните претенденти да се борят за председателския пост.

Кандидатите представиха своите програми, които провокираха нови дълги разисквания и осем часа след началото на Общото събрание започна гласуването за нов председател. Александров получи 34 от 87 гласа, Михайлов взе 29, а с 21 Рътков трябваше да се оттегли.

Изискването по устав за 50% от гласовете плюс един не беше постигнато и изборите бяха насочени към балотаж. За него също има претенции да бъде оспорван в съда, като кандидатите търсеха устно обещание от представителите на клубовете, че няма да бламират изборите. Така при втория вот обикновеното мнозинство бе факт, след като Александров спечели с 47 срещу 37 гласа.

И за финал

На дневен ред остана приемането на новия Управителен съвет, но още с първото си решение Александров забрави обещанията си за демократизация и спазване на правилата. Част от предложените от него хора за УС не са членове на клубове към Федерацията и нямат право да заемат такъв пост, обясни услужливо загубилият Михайлов.

"В последните 30 години това е било пренебрегвано, та точно сега ли да го спазваме", каза Александров от трибуната, докато основният човек в екипа му Димитър Агура обяви отказването си от място в УС поради нежелание да членува в автомобилен клуб.

Присъстващите на заседанието юристи набързо намериха някаква вратичка в устава и новият седемчленен Управителен съвет веднага беше избран с 69 гласа "за", независимо че по-голямата част от неговите представители не бяха в залата и представителите на клубовете питаха "Кои са тези хора".

"Може да си мислим, че най-сложното е минало с изборите, но не е така. Сложното идва от 19 октомври. Ще видим дали ще оспорват изборите. Ако някой го направи, всички днешни усилия ще са били напразни. Ще събера Управителния съвет много скоро. Очаква ни много работа", заяви Александров след края на епичното 11-часово Общо събрание на БФАС.

Коментари

Анонимен
Ой, Сашко, Арабия, Сашко! Да ти бъде блажко!

Боро
Айде да ни е честит новият картоф!

comments powered by Disqus