Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Alfa Romeo 8С Competizione: Рапсодия в червено

11.12.2007 22:12 13
13
2571819547
Туит

Какво се случва, когато се вземе технологичната платформа и V8-двигател от Maserati, за да се създаде расов спортен автомобил според класическите канони на Alfa Romeo? Резултатът се нарича 8С Competizione и ще бъде произведен в ограничена серия от 500 екземпляра.

Всъщност кариерата на това изискано спортно купе започва с тъжните лица на доста голям брой състоятелни алфисти. Само в Германия 129 желаещи да купят флагмана в гамата на марката с прочутото Scudetto на предницата получиха писмо, в което им се съобщава неприятната вест, че няма как да станат притежатели на Alfa Romeo 8C Competizione (на италиански 8С се изговаря като „Отто Чи”). 129 души, в чиито гърди бие по едно „Cuore sportivo”... Управата на италианската компания не прояви милост към никого – общият брой произведени автомобили от този модел ще бъде 500, basta. А какво ли би се случило, ако всички, които биха искали да притежават този автомобил, можеха поне да го чуят?

Тираж от 500 бройки. Basta!

На място V8-машината под предния капак все още не показва нрава си и звучи доста дискретно, единствено басовото гъргорене подсказва многозначително, че агрегатът на Maserati е претърпял доста сериозни корекции, а кубатурата му е увеличена с около половин литър до 4,7 л. Още при първото подаване на газ обаче, двигателят с предно-централно разположение (тоест моторът е изтеглен максимално назад и е позициониран зад и над предния мост) напълно се сбогува с възпитаните си обноски и надава рев, който кара всеки поне малко привлечен от магията на автомобилите човек да се обърне. Звученето на този автомобил е злокобно, диво, едновременно с това красиво и за мнозина направо секси – симфонията, създадена от всички фази на  работата на осемцилиндровия мотор звучи така, сякаш гласовете на Джана Нанини и Павароти са се въплътили в изпускателния колектор на този автомобил. И все пак истинският хардрок концерт за пилота и копилота, които седят в предоставящите великолепна странична опора твърди спортни седалки с карбонови „корита” все още не е започнал.

Стилистичен и... акустичен шедьовър

И като стана дума за интериора на този бутиков продукт – той сгромолясва с гръм и трясък всички възможни митове за Alfa Romeo от типа на този, че тази марка произвежда красиви, но не съвсем качествени автомобили. Разположените между подсилените с карбон покриващи елементи на арматурното табло апликации от фрезован алуминий изглеждат като своеобразни скултурни произведения. Филигранните приборни уреди и различните изящни превключватели създават усещане за солидност, прецизност и ненаподобим стил, каквото може да се срещне в предимно в бижутерийния и крайно рядко в автомобилния бранш. По желание клиентите могад да поръчат и специално изработени за целта куфари от най-фина естествена кожа, които са оразмерени за пространството зад седалките и миниатюрния багажник. А според някои Alfa и педантичното изпипване дори на най-дребните детайли били две различни понятия, които нямат много общо помежду си... Предавките на заимстваната от Maserati, монтирана по схема Transaxle трансмисия се сменят с планки зад волана, като при активиране на спортния режим на кутията това става за невероятните 80 милисекунди. Competizione се устремява напред с мощен тласък и енергичният подем продължава да бъде фактор дори при много високо темпо. От 3500 об./мин до достигането на максималните обороти към нископрофилните валяци Pirelli P Zero Corsa на задните колела се предават минимум 80 процента от максималния въртящ момент, равняващ се на 480 Нм. Липса на тяга? Подобно явление не се наблюдава в никоя част от оборотния спектър. Едва при 7500 об./мин сигналната лампа на оборотомера светва в червен цвят, на който може да съперничи само лаковото покритие. V8-двигателят от Maserati реагира спонтанно и при най-лекото движение на педала на газта и се развърта с ентусиазъм, достоен за възхищение.

Завръщане към най-ценните традиции на Alfa Romeo

Следващият завой наближава, емоцията расте... Червеният северноиталианец с окачване с двойни напречни носачи видимо очаква с нетърпение реакцията на пилота. Разпределението на теглото между двата моста при тази Alfa от шампионската лига е 49:51 и ако с помощта на феноменално прецизната и точна кормилна уредба водачът успее да избере идеалната линия за вземане на даден завой, „Отто Чи” се отплаща с неутрално и възхитително динамично поведение. При връщане на по-ниска предавка се чува нещо, което трудно може да се опише: краткото, но чудовищно въздействащо автоматично подаване на междинна газ създава усещане, сякаш арктическите въздушни течения внезапно са се сблъскали с буря, идваща от пустинята Сахара. Който чува това за първи път, реакцията му обикновено е да погледне плахо през задното стъкло дали някое от крайните гърнета на ауспуховата система не е останало някъде по трасето... Любителите на шофирането „с вратите напред” могат лесно да провокират занасяне на задницата с по-рязко отнемане или подаване на газ, а с помощта на правилно контриране с волана поеменето на правилния курс на движение се превръща в истинско удоволствие. Всъщност подобен стил на каране на тази Bella Macchina вероятно ще се окаже по-скоро рядкост и притежателите на автомобила ще го правят по единично, тъй като би било жалко толкова много красота да отиде по дяволите заради желанието на някой да премери сили с друг себеподобен на състезателна писта.

Текст: Йорн Томас, Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Коментари

pashata22
alfa romeo se kupuva sas sarce a ne s razum,prosto... perfekna kola.

Forza AlfaRomeo
Straxotna e

boian
imam 33 i edno audi audito e egati i kucoto pile

boian
alfite sa super kolici idealni za karane goliamo gusto

sve
kockata t si edin kompleksiran tipi4no prost bulgarin,koito osven 4alga heroin i viktori dr ne znae

kockata
pojelavam ti i ti nqkoga da si vzeme6 takava Alfa dano i bade6 pritejatel poslepis: gledai samo kato te mina s BMW-to nqkoiden da ne ostane6 bez dah. i da ne sajalqva6 ;) ;) : :-D -D

Hubaveca
Horata sa kazali-Alfa se kupuva sys syrce ne s razum,o6te-alfa e strast,Alfa e kola s harakter!Tazi kola e 200% vsi4ko kazano za Alfa!nqma takyv interior,takyv dizain,takyv cvqt,takyv mo6ten dvigatel s neveroqten rev!po4ti vsqka alfa koqto vidq na pytq me ostava bez duh-tazi e vyrha-ostanah bez dyh samo ot snimkite!ako q vidq na jivo sigurno 6te pripadna!za momenta sym s Alfa Romeo(daje i samoto ime na markata zvu4i krasivo)156,da se nadqvame nqkoga da q smenq s Alfa Romeo 8C Competizione!

Kockata
[i][b]Ami az po princip ne haresvam alfite no taq c8 com. uspq da me vpe4atli i nadqvam se za vbade6te da mi promeni okon4atelno mnenieto[/b][/i]

lamborghini miura sv
R-E-S-P-E-C-T!!! ТОЛКОВА КРАСИВА, ЧЕ БОЛИ! АЗ СЪМ БОЛЕН АЛФИСТ!

Derry
Super to4no za6toto e Alfa

Dok
Super,no............ Alfa

Alfist
Честно, за мен това е може би най-красивата Алфа за последните десетилетия :)

kamus11
според мен малко са се надскочили със цената ......но времето ще покаже

comments powered by Disqus