Предлагаме ви цялата история на рекордите на всеизвестната писта Нюрбургринг
Вместо традиционната надпревара на Нордшлайе се вихри състезанието на всички времена на серийни автомобили като маркетингово турбо. Кои стандартни автомобили ще изминат най-бързо легендарната отсечка от 20,832 км и какви трикове ще използват? Сега ще ви информираме за бързината на Alfa Romeo Giulia.
Междувременно автопроизводителите всеки месец се хвалят с напудрените рекорди на стандартните си автомобили. Под седем минути, нов рекорд за автомобил с предно предаване. Дори и тежките кросоувъри като Porsche Cayenne Turbo S или Range Rover Sport SVR не могат да откажат на изобретателите.
Рекордите са балсам за маркетинга
Но защо все пак е целият този шум? Защо повечето производители на автомобили се стремят към поставяне на рекорди? Преследването на време е в основата на битката за популярност. Нюрбургринг Нордшлайфе, това е печат за качество, етикет на спортния дух. Освен това производителите вече изпробват новите си модели на пистата Айфел, което прави за индустриалните картели общо 18 седмици годишно. Дългата 20,8-километрова писта с характерния микс от бързи и бавни отсечки е най-доброто място за тестване на прототипи. Поставянето на нов рекорд, това е най-добрият маркетинг и шлифова корпоративния имидж. И егото, разбира се.
Надпреварата все пак е уловка за разлика от обикновеното състезание: Рекордите до голяма степен сами си ги поставят, обикновено, независим орган не се изисква. Проверката в много случаи се основава единствено на видеоклипове в YouTube. Това важи и за състоянието на колите. Кой знае, дали даден производител не е натегнал някой винт прекалено много, за да даде по-голям шанс на своя собствен автомобил?
Само с интернет видеоклипове това не може да се провери. Но ако човек присъства на място, е друго нещо. Или дори когато сам поеме управлението. Тогава и ние можем да минем за ловци на рекорди, ако ни оставят, разбира се. Не защото ние се стремим към рекорди, а защото искаме да демонстрираме границите на спортните автомобили пред нашите читатели. С което след това да се направи задълбочена оценка. Нашият тестов парад: супер тест.
За изданието 1/2016, Renault ни предостави своето Clio R.S. 220 Trophy. И супер изпитателят Кристиан Гебхард прелетя с малкия състезател само за 8:23 минути по Нордшлайфе, с което мощното 220 к.с. Clio не само че е с 36 секунди по-бързо от мощния 200 к.с. побратим на супер теста 10/2013, но също така и най-бързият, регистриран някога сериен малък автомобил. Освен това французинът дори се цели и в други области, както издава нашата база данни: Porsche Cayman S (987c) 8:25 мин, BMW Z4 3.0si Coupé (E86) 8:32 мин, Ford Focus RS 8:26 мин
Alfa Giulia подбива Porsche Panamera Turbo
Porsche възнамерява да постави нов рекорд с новата Panamera Turbo. Мощният 550 к.с. Gran Turismo с новоразработения битурбо V8 ще завоюва титлата "най-бърз луксозен седан на Нордшлайфе". Panamera с пакета Sport Chrono, въпреки теглото си от два тона, вдига 100 само за 3,6 секунди. Луксозният лайнер на Porsche прелита пистата от 20,8 километра за 7:38 минути, юни 2016 .
Най-вероятно Porsche Panamera Turbo не съответства напълно на серията. Така изглежда от публикуваното от Porsche Youtube видео. На в това видео ясно се откроява ролбарът в интериора и състезателната седалка за пилота, както и задната седалка. Въпреки това преустройствата не би трябвало да омаловажат рекорда. Струва си човек да надникне в нашата тестова база данни, за да може времето на обиколката да се оцени по-добре.
Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVéloce (7:42 минути), Porsche 911 GT3 (997) и Mercedes SLS AMG (и двата по 7:40 минути). В миналото тези спортни автомобили, бяха определено много по-бавни в нашите супер тестове в сравнение с Porsche Panamera Turbo.
Но от септември 2016 има по-бърз седан от Panamera. Alfa Romeo Giulia измина 20-километровото разстояние в рамките на 7:32 минути, което го прави със седем секунди по-бърз в сравнение с първите опити от преди няколко месеца. Разликата е, мощният 510 к.с. седан този път е оборудван вместо с шестстепенна механична трансмисия, а с осемстепенна автоматична кутия, която сменя предавките само за 150 милисекунди. Няколко ключови данни, които могат да бъдат извлечени от видеото в Youtube. На високоскоростната отсечка от Schwedenkreuz, Giulia вдигна 261 км/ч. Във Fuchsröhre тя се спуска с над 250. Изход от завой, бърз ляв завой, тя го взима със 185 км/ч. И на височината Döttinger, почти 280 км/ч. Хронометърът засече 7: 31.92 минути.
VW Golf GTI Clubsport S - най-бързият със задвижване на предните колела
Цветя и рози в рекордната надпревара за автомобилите със задвижване на предните колела. През март 2014 Seat с León Cupra 280 разби рекорда за серийни автомобили с предно предаване, завоюван от конкуренцията Renault. Времето на Seat Leon Cupra 280 с Performance Pack е 7:58.44 минути. Три месеца по-късно французите контрираха с техния Mégane R.S. 275 Trophy-R. Автомобилите със задвижване на предните колела обикалят пистата Нордшлайфе за 7: 54.36 минути, т.е. почти четири секунди по-бързо.
Това, което стана известно девет месеца по-късно: този рекорд никога не би бил рекорд. Защото Honda междувременно блесна. Прототип на Honda Civic Type R запали асфалта на пистата Нордшлайфе през май 2014 с време от 7:50.63 минути. 2.0-литровият четирицилиндров турбо, трансмисия, окачване, спирачки и аеродинамична конфигурация трябва да съответстват на производствената версия, която дебютира на автомобилното изложение в Женева 2015.
Honda Civic Type R също не съответства напълно на серийния стандарт. Японците са инсталирали клетка ролбар, за да гарантират сигурността, а не да подобри стабилността. От съображение за редуциране на теглото Honda е премахнала седалката до шофьора, климатика и аудио аксесоарите.
VW също е спестил някои неща, като например Golf GTI Clubsport S се е разделил със задните седалки, променливото товарно пространство, изолационния материал, задния рафт, стелките и амортисьорите на капаците. Освен това една част от предната ос е от алуминий и спирачните дискове с няколко килограма по-леки. Редуцираното тегло гарантира на VW 310 к.с. и специална настройка за Нордшлайфе (>>> за премиерата). Резултатът: 07:49:21 мин за VW Golf GTI Clubsport както и приблизително 1,4 секунди по-бърз от Type R, нов времеви рекорд.
Porsche Cayenne Turbo S изпревари Range Rover
В списъка на тежката артилерия води Porsche Cayenne Turbo S със своите 570 к.с. като най-бърз на Нордшлайфе. Porsche прелетява в рамките на осем минути(7:59,74 мин.) през отсечката Айфел. С което Porsche Cayenne Turbo S закопча съперника си Range Rover Sport SVR с около 15 секунди. Толкова бързо става, британският SUV постави нов рекорд още през август, 2014.
Твърди се, че BMW M ООД, не желае да участва в поставянето на рекорди. Компанията се въздържа от обявяването на нова звезда X6M на Нордшлайфе. Мощният 575 к.с. колос спокойно ще счупи рекорда на Range Rover Sport SVR. Дали това щеше да е достатъчно за Cayenne? Вероятно не. Носят се слухове за време осем минути за BMW X6 M. Може би затова BMW потъна в мълчание относно времето на мощните ванове.
Съвсем различен е случаят с М2 и М4 GTS. Тук BMW е в настъпление и върви към времето на Нордшлайфе. Мощното 370 к.с. ново BMW M2, по данни на производителя завоюва рекорда от 7:58 минути по известния маршрут. Забележително: Новият компактен въздеход на BMW търка асфалта с нормални гуми (Michelin Pilot Super Sport), за разлика от много конкуренти които са обути в гуми със значително по-добро сцепление.
30 секунди по-бързо от М2, BMW M4 GTS обикаля по Нордшлайфе. Нищо чудно, когато е със състезателни гуми, 130 к.с. повече и по-голяма притискателна сила в завоите. Тест пилотът Йорг Вайдингер караше специален модел по отсечката и любезно коментираше действията си на волана. Регистрирано време от 7:27.88 минути.
Lamborghini Huracán Superleggera в надпреварата
Крал на пистата при стандартните автомобили доскоро беше Porsche 918 Spyder. Но след 19 юли 2016 това би могло да бъде по-различно. По вътрешна информация Lamborghini Huracán Superleggera, все още маскирана като прототип, е на лов за поставяне на рекорд. Олекотеният спортен автомобил, който вероятно е редуцирал теглото си с около 100 килограма в сравнение с базовия Huracan (1564 кг с пълен резервоар) е прелетял през една скоростна отсечка, при което е счупил рекорда на Lamborghini Aventador LP 750-4 SV от 6: 59.73 минути. Очевидци, потвърдиха за ликуващите механици на Lamborghini. Времето на Porsche 918 Spyder от 6:57 минути не е много по-различно. Може би Superleggera сама се е коронясала. На нашия въпрос, Lamborghini отговори, не може да се каже, че става дума за опит за поставяне на рекорд. Това не е потвърдено и не е опровергано.
Седмица преди това, Lamborghini гласува възможностите на най-новото си попълнение на Нордшлайфе. За възможен рекорд Lambo специално е наел отсечката между индустриалните тестове и туристическите пътувания. Ден по-късно Superleggera правеше своите фотообиколки по Нордшлайфе.
През септември 2013 Porsche 918 Spyder като първи сериен автомобил прескочи бариерата от седем минути с фирмения шофьор на Porsche Марк Либ зад волана. Фанатиците на Нордшлайфе биха казали, все едно Radical SR8 (6:55 мин.) или Radical SR8 LM (6:48 мин) и двата са достатъчно бързи. Да, така е. Спортните модели имат британско разрешително и затова са изключени.
През май 2015, Porsche 918 Spyder трепереше: Lamborghini Aventador LP 750-4 SV се завърна на Нордшлайфе на теста за гуми (Pirelli P Zero Corsa). Lambo пореше въздуха с 6,5-литровия V12 и достигна опасно близо до 918. Porsche дори видя масивните накрайници на изпускателната система на неговия по-малък побратим.V10 дори хибрид.
McLaren има своя хибриден супер спортен автомобил P1, който също е напуснал Нордшлайфе. Според McLaren мощният 916 к.с. спортен автомобил е покорил пистата само за по-малко от седем минути. Официално обаче McLaren P1 няма обявено време.
Според Mclaren обаче условията не са оптимални, тъй като асфалтът е бил прекалено студен. Климатичните условия играят важна роля на пистата. По-високите температури означават повече отговорност, но не бива да са и твърде високи, защото гумите започват да се късат. Шофьорът също е от значение. Един добър пилот, подобно на любовник, в последните няколко секунди може да се измъкне.
Стартира ли Corvette с Z06 рекордния си опит
Seat наистина загуби рекорда на Нордшлайфе за най-бърз с предно задвижване, за сметка на това пък представи най-атрактивното комби. Според Seat, Leon ST Cupra е покорил пистата Айфел за 7:58 минути. Това би било точно същото време като на горещия хечбек.
През 2012 Audi R8 e-tron се прослави с титлата "най-бързия електрически автомобил на Нюрбургринг-Нордшлайфе" (8: 09.099 минути).Проблемът е, че до ден-днешен R8 e-tron все още не е стартирал серийно. По-добре стана при Mercedes SLS AMG Electric Drive една година по-късно. Неоново жълтият състезател E-Renner, E- Renner погълна Нордшлайфе за 7: 56,234 минути, като Mercedes дори го завери нотариално.
През януари 2015 в медийното пространство се разпространи слух за Ford Shelby GT350R, че е пробягал пистата за 7: 32.19 минути. Така той стана най-бързият мускулест автомобил на Нордшлайфе, с пет секунди по-бърз от Chevrolet Camaro Z/28, който направи опит още през 2013. Във всеки случай при полувлажни условия, както казаха тогава.
Мощният 600 к.с. Nissan GT-R Nismo държи рекорда за най-бърз сериен автомобил с турбо двигател под капака. Godzilla глътна Нордшлайфе за 7: 08,679 минути. Чу се, че Corvette Z06 с Z07 Performance Package е завоювал 7:08 минути при обиколката на Нордшлайфе. Това обяви autoweek.com, като се позова на източник, който прекарва много време на Нюрбугринг (и е инвестирал много пари).
Тогава времето не биваше да се публикува, тъй като съществуваше забрана за рекордите. Причина за това бяха мерките, които Нюрбугринг ООД предприе в резултат на произшествието с Nissan в първата обиколка VLN през 2015, при която загина един зрител. Порталът roadandtrack.com е успял да се сдобие с информация от вътрешен източник на General Motors, че времето не отговаря на истината. На запитването от sport auto, Chevrolet потвърдиха с думата "слух".