Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Alfa Spider, Audi TT, BMW Z4 и Porsche Boxster: Усещане за лято

04.04.2007 12:04 3
3
2571813854
Туит

Това са четири автомобила, които предлагат удоволствие максимум за двама - Alfa Romeo Spider 3.2, Audi TT Roadster 3.2, BMW Z4 Roadster 3.0 si и Porsche Boxster. Наред с възможността за шофиране под открито небе, автомобилите могат да се похвалят и с мощни шестцилиндрови двигатели.

Отварянето на текстилния покрив и при четирите модела става само чрез натискането на един-единствен бутон. Новото издание на Audi TT Roadster е станало по-зряло от своя предшественик съвсем не само на вид. Неговата така наречена Spaceframe-конструкция, изработена от комбинация от алуминий и стомана, прави каросерията му една от най-солидните в класа и същевременно снижава собственото тегло със 120 килограма в сравнение с предшественика.

3,2-литровият V6-двигател на модела от Инголщат тегли добре още от най-ниските обороти, а в средния работен режим тягата става наистина впечатляваща. Единственото, което не приляга на спортната натура на разпологащия с изобилие от въртящ момент шестцилиндров двигател, са енергичните вибрации и твърде некултивираната работа при високи обороти. Шестстепенната трансмисия, която като опция се предлага и с допълнително скъсен ход на лоста, извлича най-доброто от възможностите на задвижващия агрегат и работи извънредно прецизно.

Alfa разочарова с динамиката си

Alfa Romeo има големи амбиции със своя нов Spider. Първото впечатление от автомобила буди възторг – традиционната решетка, която италианците наричат „Scudetto” и злия поглед на шестте малки кръгли светлини карат автомобила да изглежда по-агресивен и елегантен от всеки един от тримата си противници в теста. Само че още щом човек заеме позицията си на високо разположената шофьорска седалка с ограничена странична опора за тялото в завой, разочарованията започват. За хора с ръст над 1,80 метра горната част на рамката на челното стъкло застава като дъска пред очите, а след траещото 25 секунди отваряне на покрива в кокпита не настъпва очакваното класическо кабрио-усещане, а се появава само лек полъх, типичен за далеч по-мекушавите конкурентни модели с твърди сгъваеми покриви.

Независимо от неревоятния чар на задницата на Spider с нейните четири хромирани ауспухови накрайника, издаващи съблазнителен звук, на конкуренцията не й се налага да наблюдава дълго тази иначе приятна гледка. 3,2-литровият V6-двигател идва от австралийското подразделение на General Motors – Holden, и няма нищо общо с легендарните си предшественици, дело на инженерите на италианската компания. Вярно – при ниски обороти двигателят има приятно агресивен гърлен тембър, а в случай на желание може да достига и до 7000 завъртания на коляновия вал в минута, но за спираща дъха динамика не може да става и дума.

Boxster и Z4 радват с класическо роудстър-усещане

Тежащият само 1400 килограма Z4 Roadster се задвижва от шестцилиндров редови мотор с 265 конски сили и разполага само с най-необходимото за такъв тип автомобил: дълъг преден капак, къса и стегната задница и приятно прибран около пилота и копилота кокпит. Трилитровият агрегат е изтеглен силно назад, а мястото за двамата пасажери на техните удобни спортни седалки не е в изобилие. Z4 е нагледно доказателство, защо BMW означава Bayerische Motoren Werke – изработеният от алуминий и магнезий редови „шестак” реагира с настървение и на най-малкото настъпване на педала на газта. Като цяло, двигателят е една възхитителна комбинация от маниерите на изискан джентълмен и типичен за един радикален пънкар хъс.

Остава Porsche: при сваляне на покрива, в кокпита навлизат приятно големи количества свеж въздух. Ниската горна линия на вратите осигурява силен, но не и бурен вихър. Подобаващата позиция на седене и фантастичният "глас" на боксерния двигател, който от 4000 оборота в минута започва да се звучи почти като състезателен агрегат, могат да ви накарат напълно да забравите за високата цена на автомобила. След първите няколко завоя, където снабденото с адаптивно окачване PASM Porsche остава буквално залепено за асфалта, реализира невероятни стойности за напречно ускорение и благодарение на добре балансирана си конструкция с централен двигател достига много късно до граничния си режим, базовата цена от над 100 000 лева практически изгубва своето значение. И все пак - ако водачът на това Porsche иска да надмине по бързина TT, ще му се наложи да изцежда здраво всяка от шестте предавки.

Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Audi TT Roadster 3.2 Quattro

1. Audi TT Roadster 3.2 Quattro

ТТ печели съревнованието в практически почти всички възможни категории. Направен с ледена прецизност, този автомобил се представя блестящо във всяко отношение. Единствено емоционалната страна на ТТ би могла да бъде по-силно изразена.

2. BMW Z4 Roadster 3.0 si

2. BMW Z4 Roadster 3.0 si

Един класически, извънредно динамичен роудстър. Автомобил без никакви излишни детайли, фамозен двигател със сравнително нисък разход, прекрасна управляемост и ексцентричен дизайн.

3. Porsche Boxster

3. Porsche Boxster

Чудесно съчетание от динамика, комфорт и изключително динамично поведение на пътя. Двигателят обаче се нуждае от високи обороти, за да достигне двамата си германски съперници, а цената е много висока.

4. Alfa Romeo Spider 3.2 JTS

4. Alfa Romeo Spider 3.2 JTS

Снабдената с двойно предаване италианска красавица предлага може би най-атрактивната външност в теста, но собственото тегло от 1845 килограма се отразява негативно както на поведението на пътя, така и на динамичните показатели и разхода на гориво.


Технически данни

1. Audi TT Roadster 3.2 Quattro 2. BMW Z4 Roadster 3.0 si 3. Porsche Boxster 4. Alfa Romeo Spider 3.2 JTS
Работен обем --- --- --- ---
Мощност 184 кВт (250 к. с.) 195 кВт (265 к. с.) 180 кВт (245 к. с.) 193 кВт (260 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- --- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,1 сек 6,1 сек 6,5 сек 7,3 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 38 м 36 м 40 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч 260 км/ч 240 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
12,4 л/100 км 11,1 л/100 км 12,2 л/100 км 15,5 л/100 км
Базова цена --- --- --- ---
Коментари

coki
6tom e slogena i alfata zna4i miastoto i e tam

Кирил Чобанов
Класацията е добра, но липсаха японските съперници като нисан 350Z, мазда RX8. Липсваше и мерцедес SLK.

илия томов
хубава класация, безпристрастна,но се чудя алфа ромео какво прави при тия зверове,мястото и не е тук.мерцедес SLK на нейно място.

comments powered by Disqus