Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Алкохолът е лош шофьор: Стартира второто издание на социалната кампания на Каменица

16.11.2009 17:30
Туит

Днес стартира второто издание на социалната кампания за отговорно шофиране „Алкохолът е лош шофьор”. Нейн инициатор и организатор е Каменица АД и Каменица 0% - единствената безалкохолна марка бира, произвеждана в България.

Кампанията е провокирана от големия брой пътнотранспортни произшествия в следствие употреба на алкохол, които през последните години са неизменна част от новините от деня. Тя има за цел да покаже по достъпен начин негативното и пагубно влияние на алкохола върху поведението на пътя и с това да допринесе за промяна на нагласите и намаляване броя на тежките катастрофи вследствие шофиране в нетрезво състояние.

Официалният старт на кампанията беше даден със специално медийно събитие на картинг пистата в кв. „Дианабад”. На него присъстваха Любомир Христов – директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” към Министерство на транспорта, Драган Радивоевич – генерален мениджър на Каменица АД и Атанас Ошавков – директор правни въпроси и корпоративни комуникации в Каменица АД.

”Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от социалните активности на Каменица АД. Компанията ни е първата пивоварна, подписала Европейската харта за пътна безопасност през 2007 г. В същото време ние сме заинтересовани и от чисто човешка гледна точка като граждани и родители, да се опитаме да променим нагласите на шофьорите, като се надяваме, че така ще допринесем за намаляване на броя на жертвите и пострадалите в следствие шофиране в нетрезво състояние. Вярваме, че ключът към намаляване на черната статистика е в промяната на съзнанието на хората в посока да осъзнаят възможния негативен сценарий от шофирането след употреба на алкохол”, коментира генералният мениджър на Каменица АД Драган Радивоевич.

По данни на КАТ от началото на 2006 г. до края на октомври 2009 г. при катастрофи, по вина на шофьори, употребили алкохол, у нас са загинали 1403, а други 1582 са били ранени като голяма част от потърпевшите са млади хора.

Директорът на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” към Министерство на транспорта Любомир Христов благодари на Каменица за организирането на кампанията „Алкохолът е лош шофьор. За голямо съжаление България все още е в челото на една печална европейска класация по брой на загиналите на глава от населението по пътищата”, заяви Христов. Той наблегна на това, че усилията на всички трябва да бъдат насочени към намаляване на тази неприятна статистика.

Акцент в тазгодишното издание на „Алкохолът е лош шофьор” е превенцията. Кампанията планира първата по рода си акция „Бирен патрул”. Акцията ще се проведе в заведения в столицата, в няколко последователни уикенд вечери. Специални екипи ще „патрулират” в заведенията и ще дават възможност на всеки посетител, който си тръгва и възнамерява да шофира, да тества чрез дрегер промилите алкохол в кръвта си. Акцията на „Бирения патрул” има за цел да провокира самосъзнанието на хората и да ги накара да се замислят дали са в състояние да седнат зад волана в подобно състояние. Екипите ще раздават и специално подготвени по повод кампанията информационни листовки.

Като част от кампанията „Алкохолът е лош шофьор” предстои и радио игра, която ще популяризира рисковете от шофиране в нетрезво състояние, както и игра във Facebook на същата тематика. Посланието „Алкохолът е лош шофьор” ще бъде комуникирано и чрез ефектни визии на централни места в София, които заострят вниманието върху възможните неприятни последици от шофиране след употреба на алкохол.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” залага на посланието за самоконтрол и сериозно и отговорно отношение към рисковете от шофиране при употреба на алкохол, което е първата и основна предпоставка към намаляване броя на тежките катастрофи в следствие употребата на алкохол.

Първото издание на „Алкохолът е лош шофьор” през 2008 г. беше оценено от Комисаря по транспорта на ЕС Марио Таяни на специална церемония в Брюксел като най-добрата кампания за пътна безопасност в България за годината.

През октомври миналата година Каменица АД организира първия по рода си тест драйв със специални очила и кола симулатор, които пресъздадоха реално рисковете от шофиране в нетрезво състояние – размазано виждане, забавени реакции, поднасяне на колата и т.н.

 

Коментари
comments powered by Disqus