Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Алонсо: Автомобилите ни са прекалено сложни

17.01.2011 12:25
Туит
Алонсо: Автомобилите ни са прекалено сложни

Автомобилите във Формула 1 стават прекалено сложни за управление, което измества фокуса от самото каране към активирането на всевъзможни системи, смята Фернандо Алонсо.

Двукратният световен шампион се изказа не особено ласкаво за новите правила, които влизат в сила през сезон 2011 и най-вече за системата за корекция на ъгъла на задното крило, чиято цел е да се увеличат изпреварванията.

„Става много трудно да караш, когато трябва да правиш всички тези промени само в рамките на два завоя“, коментира световният шампион, допълвайки че фокусът вече не е толкова върху самото пилотиране, а върху контролирането на спомагателните системи.

Подвижното задно крило ще се управлява изцяло от пилота, но при определени условия – първото е състезателят в задна позиция да е на минимум секунда от този, когото ще атакува, второто е, че трябва да са изминали минимум две обиколки след старта, за да може системата да се активира, а третото - че пилотът трябва да бъде уведомен по информационната система в болида, че може да използва активното задно крило. Тя ще се деактивира при първото натискане на спирачките след включването й. Всичко това усложнява неимоверно задачата на пилота, смята и Фелипе Маса.

„Ако не направиш добър избор и зад теб има трима пилоти, изведнъж можеш да се озовеш от първа на четвърта позиция“, обяснява съотборникът на Алонсо. „Трябва да правим толкова много неща с (превключвателите на) волана, а същевременно и да управляваме автомобила. Можем да се справим, но от гледна точка на пилота не е особено приятно. На всеки завой трябва да натискаме 3 или 4 бутона. Определено е много.“

Управлението на новата система за корекция на атаката на задното крило няма да е единственият ангажимент на пилотите през предстоящия сезон, тъй като KERS също се завръща във Формула 1. Повече за промените в правилника може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus