Австрийският стартъп Alveri е доставчик на услуги, свързано с електрическата, хибридната и водородната мобилност. За 2023 г. проектира собствен електрически автомобил, вероятно базиран на Tesla Model 3.
Alveri разпространява електрически автомобили, грижи се за правилното свързване към инфраструктура за зареждане и вече разработи свой собствен автономен заряден робот. Сега двамата афганистански братя Ехсан и Якоб Задмард, които стоят зад Alveri, имат нови и по-големи планове. Първият прототип трябваше да бъде пуснат в движение до края на 2022 г. Тази дата е отложена за есента на 2023 г. Без промени остава намерението след това собственият електрически автомобил на компанията да излезе на пазара още в края на 2023 г.
Възприета е чужда платформа
Планът обаче всъщност не е да се разработи и произвежда изцяло собствен електрически автомобил, а по-скоро да се адаптира съществуваща архитектура на електрическо задвижване към собствените нужди. Проектът за електрически автомобил все още носи името Falco, което няма да бъде запазено за серийния модел. Водят се преговори с Tesla като партньор за платформата. В момента от Model 3 на американците идва базовата конструкция за проекта Falco. Като алтернатива може да се разглежда и платформата MEB на Volkswagen или платформата Canoo. Търсят се и партньор за производство - за предпочитане в Австрия. Ясен е обаче подходът електрическият автомобил да бъде осъвременяван постоянно с актуализации на софтуера и хардуера.
Първите проекти за Alveri Falco показват дълъг 4,75 метра shooting brake с четири врати и навеи от Tesla. Братята вече съобщиха приблизително и първите ключови данни за Falco. Около 300 кВт мощност трябва да се излива върху всички колела. Пробегът от 590 километра би трябвало да бъде постигнат с батерия с капацитет 80 кВтч. Зарежда се с до 250 кВт. Времето за спринт от нула до 100 км/ч трябва да е 4,8 секунди. Твърдо е планирана пълна интеграция на смартфон, при която мобилният телефон да служи и като контролен уред, и като ключ. В допълнение към колата ще има решение за микромобилност за последната миля. Австрийската фирма дори обявява първа цена. Falco би щял да се продава срещу най-малко 49 900 евро. Като алтернатива се предвижда абонаментно решение с месечна ставка от 490 евро.
Falco обаче ще се появи наистина само ако австрийският стартъп събере достатъчно предварителни поръчки след представянето на прототипа. За серийно производство са необходими поне 8000 броя. Финансирането до изработването на прототип обаче е осигурено.