Той определи 16 декември като следваща дата на ново заседание
Окръжният съдия Чарлз Брейер във вторник отложи съдебно заседание, насрочено за сряда, определено по план във връзка с Volkswagen Group по повод 80 000 автомобила на марките Audi, Porsche и VW, оборудвани с 3,0-литров дизелов двигател.
В съдебното нареждане Брейер посочва, че преговорите между немския автопроизводител, регулаторите и адвокатите, представляващи собствениците продължават и той определи 16 декември като следваща дата на ново заседание и посочва, че забавянето на делото "може да доведе до решаване на спорните въпроси."
Reuters съобщи на 15 ноември, че VW постигна споразумение с американските регулатори за обратно изкупуване на част от общо засегнатите 80 000 автомобила, но все още е необходимо съгласие по други въпроси, включително компенсации на собствениците.
Споразумението включва обратно изкупуване на около 20 000 коли от марките Audi и VW и обновяване на софтуера на 60 000 по-нови автомобила Porsche, Audi и VW, предаде Reuters.
През юни VW се съгласи да изплати 10,03 милиарда долара за обратно изкупуване на 475 000 автомобила, оборудвани с 2,0-литрови дизелови мотори и предложи да изплати компенсации в размер от 5100 до 10 000 долара на всеки собственик. VW започна обратното изкупуване на превозните средства от миналата седмица.
Двама информирани източници, запознати с хода на преговорите, посочиха, че Volkswagen е постигнал напредък в преговорите с адвокатите, представляващи собствениците на автомобилите през последните дни, но още няма окончателно споразумение. Автомобилите с 2,0-литров дизелов агрегат имат софтуер, който фалшифицира реалните показатели на вредните емисии и отделят до 40 пъти повече от допустимите норми. Колите, които са оборудвани с 3,0-литров дизелов агрегат, притежават нерегламентирано устройство, което намалява реалните вредни емисии до девет пъти от допустимите граници.
Като част от уреждането на проблемите с 3,0-литровия дизелов мотор се очаква Volkswagen да изплати допълнителни средства на екологичните фондове в борбата с вредните емисии. През юни компанията се съгласи да плати 2,7 милиарда долара през следващите три години, за да компенсира замърсяването от автомобилите, оборудвани с 2,0-литрови мотори. Допълнителните средства за уреждане на проблемите с 3,0-литровите двигатели ще бъдат значително по-малко, защото те са по-малко на брой и замърсяват по-малко, казват източниците.