Тя бе лансирана от Алън Мълали, шеф на концерна в периода 2006-2014
Компанията Ford възнамерява да промени стратегията си One Ford, която предвиждаше създаване на глобални модели, почти идентични за всички пазари. Автомобилите за различните региони вече ще станат по-специфични, отколкото сега.Това заяви главният дизайнер на Ford.Mърей Калъм . И не става дума само за нивата на оборудване и настройките на амортисьорите.
Североамериканският Focus за периода 2007-2010 година е пример за регионална диференциация. Въпреки някои външни прилики, европейският Focus през същия период има и различна каросерия, и друга платформа.
Стратегията One Ford бе лансирана от Алън Мълали, шеф на концерна в периода 2006-2014. В резултат на това, например, оригиналният американски седан Fusion (на снимката) изчезна: след промяната на поколението той се превърна в глобален модел и на други пазари е известен като Mondeo.
Според Калъм принципът One Ford бе оправдан за последния етап в развитието на компанията, но сега се изисква малко по-голяма гъвкавост. Мърей обяснява тази идея с примера на следващото поколение на фамилията Ford Focus (очакваме го в края на 2017 г.). За САЩ автомобилът ще бъде направен по-лесно, отколкото в Европа, както по отношение на базовото оборудване, така и конструктивно.
И докато все още няма нов Focus, актуалното поколение може да разширява гамата си. Така например за сметка на хечбека RS 500, който Ford трябва да представи през първата половина на следващата година.
По-специално, окачването на "американците" инженерите ще направят по-лесно, отколкото на "европейците" - уж в САЩ изискванията за управлението на автомобила са по-ниски, особено в този сегмент. При това визуално Focus за двата региона ще си прилича, въпреки че двете версии няма да са абсолютно същите.
Когато говорим за регионалния модел: например компанията Volkswagen обещава да възстанови оригиналния Passat за САЩ, макар да е на същата платформа като на европейския модел . Предполагаме, че ще се получи нещо като префасониран китайски Magotan.
Калъм разказа още за подмарката Vignale и че в обозримо бъдеще тя ще представи свой собствен модел, но сега новите модели на Ford първоначално ще бъдат разработени на основата на тази версия. Това се отнася и за новата Fiesta. И, разбира се, Мърей не игнорира темата за дизайна, като каза, че революционните промени там няма да има. Но първо ще видим еволюцията на актуалния дизайнерски език, който Калъм определя като "посткинетичен".