Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Андерсън: Ако ФИА ни отреже за 2011, с USF1 e свършено

04.03.2010 08:49
Туит
Андерсън: Ако ФИА ни отреже за 2011, с USF1 e свършено

Шефът на USF1 Кен Андерсън наруши мълчанието и разказа пред списание Autosport как политическите борби за надмощие през 2009 г. са оказали влияние на отбора.

Според Андерсън битката за контрол над Формула 1 през първата половина на 2009 г. е оказала съществена роля както за реализацията на проекта USF1, така и за неговия провал. Съкрушителният удар обаче е бил нанесен в средата на месец януари, когато ключов спонсор не е успял да изпълни обещанията си и тимът не е получил жизнено необходимите му финансови средства.

„Поредица от събития през януари доведоха до сериозното ни изоставане спрямо графика. Когато нямаш и един тестови ден зад гърба си и когато изпитанията през сезона са забранени, няма смисъл да се опитваме да закърпим положението просто за да бъдем част от Формула 1”, каза Андерсън и потвърди, че през последните седмици са водени преговори с Campos, Stefan GP и Toyota за евентуалното спасяване на отбора.

„Наистина беше много трудно за всеки един от новите отбори да подготви автомобил за тестовете – ние не успяхме. Когато сезонът започне веднъж и се появят проблеми, решаването им е почти невъзможно, ако нямаш възможност да тестваш.”

В следващите няколко дни Андерсън очаква решението на ФИА дали USF1 ще бъде одобрен за 2011 г. или ще трябва отново да премине през процедурата за лицензиране, която най-вероятно ще съдържа нови критерии. Ако тимът не получи директно място в решетката на Формула 1 за 2011 г., Андерсън се опасява, че ще трябва да закрие проекта USF1.

„Ние искаме да прегрупираме екипа си и да завършим автомобила за следващия сезон в края на лятото или началото на есента и да сме готови за зимните тестове догодина. Заради политическите борби за власт над Формула 1 миналата година ние загубихме четири месеца и ето че сега те се оказаха ключови за осъществяването на нашия проект.”

Желанието на Андерсън е ФИА бързо да даде отговор за това дали USF1 ще получи лиценз и гарантирано място в решетката за 2011 г. или не. Според източници на Autosport американският тим няма как да получи гаранции за това.

„Надявам се скоро да научим решението на ФИА относно нашето бъдеще. Досега федерацията е подхождала с разбиране, помагали са ни много и нямам усещането, че ФИА желае нашия неуспех. В момента е разбираемо, че не са доволни от развитието на ситуацията, защото никой не може да бъде доволен от подобно стечение на обстоятелствата. Инвестирахме много време и средства, за да построим истинска база за отбор от Формула 1 и за проекта USF1 работят много специалисти.”

„Ако ФИА ни откажат място в шампионата през 2011 г., то с нас е свършено. Вярвам, че имаме потенциала да свършим отлична работа за следващия сезон и да се подготвим добре. Разполагаме с бизнес план и имаме решенията, които ще ни помогнат да бъдем готови за началото на следващия сезон. Тази година изпуснахме темпото и след това нямаше начин да настигнем останалите.”

„Преди година представихме своя бизнес план и миналата седмица Чарли Уайтинг се увери, че всичко, което сме заявили, е изпълнено. Имаме развоен екип, който разработва нашия автомобил, работим с външни компании, които подготвят компоненти за нас. Няма място за съмнение, че можем да построим свой собствен автомобил в следващите 30 седмици или за колкото време е необходимо да се случи това.”

Андерсън отхвърли и ширещите се спекулации, че неговите партньори Чад Хърли и Питър Уиндзър са напуснали отбора.

„Никой не е напускал – USF1 е в пълен състав. Вярно е, че проучвахме различни възможности, но няма как да споделяме тези неща с медиите. Опитахме се да бъдем дискретни, но малкото информация, достигнала до медиите, е интерпретирана по погрешен начин. С Чад Хърли се чуваме всеки ден и държа да подчертая, че до този момент той е изпълнил всичко, което е обещал. Той инвестира солидна сума в отбора и никога не е обещавал да бъде спонсор на тима, а партньор.”

„Към 15 януари всичко вървеше по предначертания план. Тогава обаче не получихме обещания финансов превод от спонсор и нещата започнаха да се забавят. Не успяхме да реагираме достатъчно бързо и затова се стигна до сегашното положение. Питър се върна в Англия, но той там живее, а през последните три месеца беше на хотел в Шарлот, за да е в непосредствена близост до отбора.”

„Сега чакаме решението на ФИА и наистина няма какво друго да направим. Ако ни одобрят за 2011 г., още до края на седмицата целия персонал ще бъде върнат в базата и продължаваме подготовката си за следващия сезон.”

Андерсън заяви, че вече има зад гърба си инвеститори, готови да помогнат за осъществяването на проекта USF1 и евентуалното присъединяване на отбора към Формула 1 през 2011 г.

„Чад Хърли продължава да е част от USF1 и е в негов интерес да остане част от тима и този проект да се осъществи. Разбира се, отборът не се крепи единствено на неговите финансови средства. Имаме и други инвеститори, готови да участват в осъществяването на идеята за американски отбор във Формула 1.”

Коментари
comments powered by Disqus