Екипажът на Мегапорт гарнира титлата си с победа на рали „България”
Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Skoda Fabia R5) спечелиха 49-ото издание на рали „България” и са новите национални шампиони. Основните им претенденти за титлата Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Peugeot 208 R2) завършиха втори, като грешка на „Дюлино” им попречи да останат в шампионската битка до финала.
Рали „България” определено не започна добре за Ангелов и Сивов. Лидерите в шампионата очевидно бяха по-предпазливи в началото на надпреварата след грешката от Сърбия и изоставахa близо с половин минута след първите три отсечки. Всички техни конкуренти обаче се провалиха по пътя към финала в Албена.
Първи белия флаг развя Стратиев. Вече бившият шампион започна много силно и даваше времена, сходни с тези на Ангелов, въпреки огромната разлика в автомобилите. На „Дюлино” обаче варненецът се завъртя на пета предавка в един от бързите участъци и изгуби цели две минути.
Съгражданинът му Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) обаче атакуваха брутално и още след третата отсечка натрупаха аванс от 22,7 секунди в челото. На „Козичино” обаче Ангелов сложи цели 20 секунди на Атанасов и интригата се върна с пълна сила. Но само да завърши на последвалата „Аладжа манастир 2”. На Т-образното кръстовище скоростната кутия на Атанасов дефектира и той напусна борбата за победата.
При така стеклите се обстоятелства Димитър Илиев и Крум Дончев (Mitsubishi Lancer Evo IX) се оказаха най-сериозните преследвачи на Ангелов. Дългото отсъствие и непознаването на отсечките обаче попречи на двама бивши шампиони да влязат в директен двубой с екипажа на „Мегапорт”. И за да бъде драмата пълна, Дончев и Илиев отпаднаха малко преди финала на „Бялата вода 2” тази сутрин.
Техните проблеми отвориха битката за второто място по възможно най-добрия начин. Христо Атанасов и Марин Иванов (Citroen C2 R2) направиха прекрасно състезание и бяха само на крачка от най-доброто си класиране досега в България. Тихомир Стратиев и Добрин Борисов обаче не се бяха отказали въпреки драмите на „Дюлино”.
След първото минаване на „Виница” в неделя варненецът се доближи на 2,9 секунди от своя съперник, а при второто, което бе и финалният „пауърстейдж”, Стратиев изби точно 2,9. След три дни и единайсет етапа на пълна газ двата екипажа заковаха хронометрите на 01:30:49.9 часа. Правилникът обаче гласи, че при равен резултат се взима по-доброто време на дадения състезател в първата отсечка, стига тя да не е суперспециална. Така класирането бе определено въз основа на „Аладжа манастир 1”, в която Стратиев бе пети, а Атанасов – седми.
Другата приятна изненада в тазгодишното издание на рали „България” бе дамският екипаж на Диана Стоянова и Иванела Иванова (Honda Civic Type-R), който завърши на прекрасната четвърта позиция в генералното класиране. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.