S1 Project на малкия производител Ares Design е изграден върху база от Corvette C8. След представената преди повече от три години открита версия сега със закъснение се появява и купе.
Малосерийните производители на спортни автомобили винаги са обичали техниката на Corvette. Преди всичко моторът смол блок V8 на американците, който е колкото мощен, толкова и здрав и лесно достъпен на вторичния пазар, винаги е бил популярен сред майсторите на екзотики в автомобилната индустрия. Повечето от тях обаче не са стигали дотам да използват цялото шаси на Corvette за свой собствен спортен автомобил – често защото не са харесвали предното разположение на двигателя в Corvette.
С появата на модела C8 и възприемането на концепция с централно разположен двигател нещата вече стоят иначе. Един от първите производители на малки серии, които се възползваха от промяната, беше Ares Design. Базираната в Модена компания използва алуминиевото шаси на актуалния Corvette за своя проект S1, който представи преди три години под формата на радикално открит Spyder и донякъде смекчена версия Speedster. Сега следва купето, но то идва с голямо закъснение: първоначално Ares Design възнамеряваше да го пусне на пазара още през януари 2021 г.
Как ще се отварят вратите?
Дизайнерите на Ares са изтрили напълно образа на Corvette от своята интерпретация на C8. В Модена е създаден много изящен и нисък спортен автомобил, чиято форма следва преди всичко аеродинамичните изисквания. За да се сведе до минимум съпротивлението и да се увеличи максимално притискащата сила, S1 Project разполага с плавно извити калници и изнесен далеч напред пътнически салон. Предният сплитер също се издава доста напред, а отзад няма крило, което да нарушава елегантния силует; то се издига плавно само при определена скорост. Остава да се види дали S1 Project ще има ножични врати а ла Lamborghini или врати тип "крило на чайка" в стила на Mercedes 300 SL; на публикуваните снимки са показани и двата варианта.
Каква ще е мощността на осмака?
От Ares Design все още не са разкрили каква е мощността на 6,2-литровия V8 с атмосферно пълнене и директно впръскване. Когато проектът беше представен в края на лятото на 2020 г., се казваше, че той осигурява 710 к.с. и максимален въртящ момент от 715 нютонметра – в момента не е ясно дали това твърдение все още е валидно. Осемстепенна скоростна кутия с два съединителя, командвана с натискане на бутони или с планки на волана, трябва да насочва мощността към задните колела толкова ефективно, че произведеният в малка серия спортен автомобил да спринтира от нула до 100 само за 2,7 секунди. Самоблокиращ диференциал помага за оптималното разпределение на мощността между задните колела. А специално разработената изпускателна система по всяка вероятност отвежда навън отработилите газове с мощен рев.
По отношение на ходовата част Ares използва базата на Corvette; същото важи и за архитектурата на електрониката, която позволява да се влияе върху дванадесет различни променливи на динамиката и мощността. Класически оформените джанти с V-образни спици са обути в спортни гуми Michelin и осигуряват поглед към щедро оразмерената спирачна система.
Оригинално арматурно табло с три екрана
В интериора Ares S1 Project отново се дистанцира визуално от Corvette. Въпреки че възприема характерния ъгловат дизайн на многофункционалния волан, моделът иначе поставя свои собствени дизайнерски акценти. Например централната конзола се издига към предната част, отделяйки водача от пътника до него. Над конзолата е разположен портретен дисплей, който служи като център за управление на инфо-развлекателната система и се командва чрез въртящ и натискащ се диск. Има и още два монитора – един зад волана и един на арматурното табло от страната на пътника. Материалите, от които може да се избира, са алкантара, кожа Напа, карбон и алуминий.
S1 Coupé ще бъде значително по-ексклузивен в сравнение с базовия автомобил от САЩ: както обявиха при представянето на проекта преди три години, италианците възнамеряват да произведат само 24 екземпляра от своя модел с фиксиран покрив, и то само в отговор на конкретни поръчки. По онова време списание TopGear посочи цена от около 500 000 евро, което е приблизително пет пъти повече от базовата цена на Corvette.
Снимки: Ares Modena