Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ariel Atom V8: Лекоатлет

09.09.2010 11:19
Туит

Ariel Atom V8 ще има по-добро съотношение мощност/тегло не само от Bugatti Veyron, а и от GP2 болид, след като трилитровият му мотор генерира 507 к.с. в спортната версия.

Atom V8 е базиран на Atom 3, но е оборудван с трилитров V8 на Hartley, който на практика представлява два мотоциклетни двигателя на Suzuki, комбинирани в един агрегат. На пръв поглед това може да не изглежда особено адекватно решение, но крайният резултат е повече от впечатляващ – тегло от 90 кг (само за мотора) и максимална мощност от 507 к.с. за спортната версия и 482 к.с. за „цивилната“.

Съотношението мощност/тегло при британския спортист достига 922 к.с. за тон, което е близо два пъти по-добро от това на Veyron и с една идея пред това на произведените от Dallara болиди в GP2 сериите (двигателите са 4 литра V8 на Mecachrome). В резултат Atom V8 ускорява от 0 до 60 мили за 2,3 секунди, от 0 до 100 мили за 5,4 секунди и достига максимална скорост от над 200 мили (322 км/ч).

За да се справи с новите изисквания на трилитровия V8, Ariel оборудва своя „лекоатлет“ с шестстепенна секвенциална кутия на Sadev, която издържа до 16 500 об./мин. Двойните напречни носачи на окачването вече са от хром-молибден, регулируемите амортисьори на Intrax са с отделни резервоари, спирачките са на Alcon, а гумите на Toyo са с размери 205/50 R15 за предната ос и 245/45 R16 за задната.

Ariel все още продължава тестовете на модела, но е на финалната им фаза и продажбите ще започнат през следващата година. Цената за всеки един от общо 25-те автомобила, които ще бъдат произведени, е 150 000 паунда (182 557 евро).

Коментари
comments powered by Disqus