Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ASF Audi A5: Лек като перце

01.10.2009 10:39
Туит

Audi публикува информация за алуминиевия прототип на A5, който е близо със 100 килограма по-лек спрямо стандартния модел. Олекотеното купе разчита на двулитров TFSI, а разполага с динамиката на 3,2-литровия V6.

От 1994 г. досега от поточната линия в Инголщат са слезли повече от 550 000 хиляди автомобила с алуминиево шаси и панели, което е достатъчен атестат за лидерската позиция на Audi в тази ниша. Олекотеният прототип на A5 същевременно е поредното доказателство, че ASF (Audi Space Frame) технологията позволява на съвременните автомобили да запазят ниското си тегло, въпреки все по-високите изисквания по отношение на сигурността и оборудването.

Демонстрационният A5, базиран на ASF технологията, използва също карбонови структури, благодарение на което общото му тегло не надхвърля 1310 кг. За сравнение серийният модел със стоманено шаси тежи 1420 кг. Разликата в динамиката между двата автомобила също е впечатляваща, защото прекият конкурент на алуминиевия прототип, оборудван с двулитровя TFSI с максимална мощност от 211 к. с. и двойно предаване, е A5 3.2 FSI V6 (265 к. с.), а не серийният A5 2.0 TFSI. При олекотения модел съотношението мощност/тегло е 161 к. с. за тон, а при оборудвания с V6 мотор A5 – 172 к. с.

Новото шаси има предимство и по отношение периферията. Натоварването върху трансмисията и спирачната система е по-ниско, което позволява използването на по-малки и леки компоненти. Всичко това е предпоставка за много по-нисък разход при еднаква динамика (A5 2.0 TFSI срещу A5 3.2 FSI V6). Според Audi всеки модел, минал през подобна дета, гори между 0,3 и 0,5 по-малко спрямо съответния аналог със стоманено шаси за 100 километра пробег.

Коментари
comments powered by Disqus