Наследникът на DB11 продължава да разчита на познатите линии и на двигател с вътрешно горене. И двете обаче са претърпели широкообхватна фина настройка. Очаква се DB12 да бъде доставен на първите клиенти още през есента на 2023 г.
Aston Martin представя новия DB12 с големи думи. Той е първият супертурър в света, представлява квантов скок спрямо своя предшественик и установява стандарти в областта на мощността, свръхлукса и стила. Звучи многообещаващо, но ако се вгледате по-внимателно, ще видите, че DB12 е един сериозно доработен DB11. След DB7, DB9 и DB11, DB12 е първият случай след DB6 от 1971 г., в който производителят използва четно число в наименованията си.
Моделът с две врати запазва прекрасните си линии. Свеж външен вид му придават новооформените престилки отпред и отзад и преработените фарове. Радиаторната решетка с типичната за Aston Martin кройка е значително по-голяма, шахтата за охлаждащ въздух, минаваща отдолу в предната престилка, е напълно преоформена. Фаровете са с нова вътрешна LED система. В задната част вече е монтирана престилка, каквато беше запазена за версията AMR на DB11. Новите странични прагове изглеждат по-широки. Следата също е разширена: с шест милиметра отпред и с 22 милиметра отзад. Нови, по-малки, безрамкови странични огледала допълват новия дизайн.
V8 моторът става значително по-мощен
DB12 прави наистина голям скок напред по отношение на задвижването си. Въпреки че адаптираният от Mercedes-AMG четирилитров V8 битурбо остава, той е значително по-мощен. Резултатът от силовите подобрения са 680 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Повишаването на мощността от 510 к.с. и 685 Нм при предшественика е възможно благодарение на новите профили на разпределителните валове, увеличената степен на сгъстяване и по-големите турбокомпресори, включително оптимизирания пакет за охлаждане на двигателя и нагнетявания въздух. Задвижващият въртящ момент се предава към задния мост чрез доказаната осемстепенна автоматична трансмисия, която обаче за първи път работи с електронно управляван диференциал на задния мост. По-късото главно предаване и калибрираната наново скоростна кутия също допринасят за динамиката на пътя. Aston Martin обещава за DB12 време за стандартен спринт от малко под четири секунди и максимална скорост от 325 км/ч.
Нов облик на арматурното табло
Интериорът е изцяло преработен. Главният дизайнер на Aston Martin Марек Райхман се е фокусирал върху изчистените хоризонтални линии, които подчертават усещането за пространство и осигуряват перфектния съвременен фон за новата, най-модерна инфо-развлекателна система.
Aston Martin създава подобаваща луксозна атмосфера с много кожа и фини материали. Допълнителните желания на клиентите се задоволяват, както обикновено, от отдел Q за специални заявки.От Aston Martin все още не са разкрили цените. Те ще бъдат обявени едва при пазарния старт през третото тримесечие на 2023 г. Почитателите на кабриолетите ще трябва да почакат още малко, тъй като откритата версия на също ще претърпи ново издание като DB12 Volante.
Снимки: Aston Martin