Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin DBS Volante: Открито благородство

19.10.2009 14:09 3
3
2571861765
Туит

За всички, които се чувстват малко на тясно в своя Aston Martin DBS, аристократите от Гейдън предлагат вариант с текстилен гюрук. Впечатления от шофирането на Volante с 517 конски сили.

Забравете предлаганите срещу доплащане „пакети за пушачи” – при Aston Martin получавате запалка за пури в комплект с кристален пепелник, при това серийно. Трябва само да платите 253 850 евро за DBS Volante - един от най-стилните начини да си пушите на воля. С оглед на царствената мощ на неговите 517 к. с. пепелта от пурите сигурно ще се разнесе по ветровете също така безследно, както и звуковият съпровод на шестлитровия V12. Плътен, глух, доминиращ – химн на богатите и силните. Още с натискането на стартовия бутон – едно творение от кристално стъкло, метал и пиано лак – дванайсетцилиндровият мотор удостоява всички наоколо с рева на своето пробуждане.

Трансформации

Както на място, така и в движение този рев повече гъделичка слуха на стоящите извън автомобила, отколкото на пасажерите. Въпреки че между тях и стихиите има само един добре изпънат текстилен покрив с допълнителен изолиращ слой (от микрофазерната тъкан тинсюлейт). С натискане на бутон четирите стъкла на страничните прозорци потъват заедно или поотделно.

Натискането на друг бутон ви осигурява открито небе – в течение на 14 секунди гюрукът се скрива под капака с две аеродинамични гърбици. Те подчертават спортния дух на бързия британец - все пак Volante означава „движение със скоростта на светлината”. Естествено 1,8-тонният автомобил не е чак толкова бърз, но ако го пришпорите с натиснат докрай педал за газта, след 4,3 секунди вече ще препускате със 100 км/ч. Краят на ускорението би трябвало да настъпи чак при обещаните 305 км/ч – което обаче няма как да бъде проверено по шосетата в Централна Англия.

По желание на клиента

Искате да превключвате сами? Възможно е, но не е необходимо. По желание – срещу доплащане – тук предлага своите услугите автоматичната трансмисия на ZF, наричана Touchtronic 2. Тя сменя шестте си степени енергично, плавно и с точен прицел, а в спортния режим – още по-рязко. Мразите други да действат от ваше име? Тогава пръстите ви могат да поемат командването чрез планките на волана, изработени от облечени с кожа магнезиеви отливки. При низходящо превключване се чува излайването на междинната газ, сякаш хищникът маркира ловния си район. Ако преминавате на по-висока предавка близо до ограничителя на оборотите (6900 об./мин), DBS също отбелязва преходите с мощен барабанен тътен от ауспуховите тръби.

А за да не се сблъска пилотът със своята лична граница при надлъжно и напречно ускоряване на автомобила, инженерите от Aston са се погрижили за подходящите настройки още при закрития DBS. Отговарящият за моделната серия Енди Хеслъм уверява, че са успели да съхранят пълните динамични възможности на купето и в по-тежкия със 130 кг Volante. За разлика от открития DB9, който доставя наслада със своите плавни реакции и фини маниери, DBS би трябвало да може и да хапе, ако това е желанието на господаря му.

Студена пот

Ако обаче решите да атакувате с пълна мощ лъкатушещите и преплетени шосета на провинциална Англия, дланите ви бързо овлажняват от напрежение. Пътищата следват робски топографските дадености. Хълмчетата, завоите с намаляващ радиус и изненадващите стеснявания се сливат в едно постоянно предизвикателство – особено когато сте на борда на спортен автомобил, широк 2,06 метра (със страничните огледала). За щастие неговата спирачна уредба със серийни керамични дискове спира така, сякаш куката за аварийно теглене е закачила улавящото въже на палубата на самолетоносач. Въпреки това, докато сте на волана, не преставате да мислите за широчината.

В замяна на това адаптивните амортисьори Bilstein се справят с почти всички подли номера, които са ви приготвили проклетите селски пътища. Подобаващо стегнато, но без непристойна твърдост, двойните триъгълни напречни носачи отпред опипват с чувствителни пръсти терена, докато останалата част на DBS с неговата Transaxle компановка (трансмисията е до задния мост) полага успешни усилия да постигне добър баланс на теглото.

Нова армировка

Това далеч не е просто, когато отпред има тежък дванайсетцилиндров агрегат, който диша през отворите за пресен въздух на карбоновия капак. Заслужават да се видят и широките алуминиеви разпъващи щанги, които заедно с усилените помощни рами отпред и отзад би трябвало да съхраняват в кабриолета около 75 процента от устойчивостта на деформации, присъща на купе версията.

Това наистина се е получило – обгърнатите от не съвсем ергономичните седалки пасажери няма защо да се страхуват нито от вибрации на каросерията, нито от загуба на точността при завиване. В елегантната атмосфера на един суперавтомобил, обкръжени от гладка и грапава кожа, алуминий, стъкло и карбон, те могат да изживеят начина, по който DBS Volante изпълнява обещанията на Енди Хеслъм.

Кормилната уредба се отличава със същата спокойна лекота, с която работи и двигателят, чиито 517 к.с. могат да се възприемат едва след един поглед към стремително движещите се една срещу друга стрелки на скоростомера и оборотомера. Дори в спортен режим, могъщият V12 реагира плавно на подадената газ и преминава бързо, но без изненадващи пикове през целия диапазон на оборотите. Нито блокировката на диференциала, нито задните гуми Pirelli P-Zero с размер 295 имат основания да се страхуват от коварни атаки.

Нали все пак при един Aston Martin би трябвало да димят само пурите – не и гумите!

Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Технически данни

Aston Martin DBS Volante
Работен обем ---
Мощност 517 к. с. при 6500 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,3 с
Спирачен път
при 100 км/ч
---
Максимална скорост 305 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
---
Базова цена 253 850 евро
Коментари

до батко
Ако идеш в англия да не мислищ, че астините са един върху друг. Лондон е пълен със сиери бил съм там и повече стари фордове на глава от населението няма

KAKA
Най-аристократичният автомобил. Изтънчен, само за истински богати аристократи.

батко
Aston Martin е елит,но в бг се карат бмв 3-ка и мерк 124,нямам коментар за анадолския манталитет на лишия човешки материал

comments powered by Disqus