Серийният вариант на автомобила с четири двигателни колела ще бъде пуснат в производство в рамките на две години
Британската компания Aston Martin представи прототип на електрически седан Rapide. Новият модел е разработен съвместно с Williams Advanced Engineering. Серийният вариант на автомобила с четири двигателни колела ще бъде пуснат в производство в рамките на две години, пише Autocar.
Автомобилът ще бъде достъпен за закупуване с две версии. Модификацията на модела със задно предаване ще бъде оборудвана с електромотор с мощност от около 550 конски сили. Автономният пробег ще бъде 322 км. Освен това новият седан ще получи версия със задвижване на четирите колела версия с мощност на двигателя от 1000 к.с. Батериите за колите ще бъдат разработени съвместно с LG и Samsung.
Плановете предвиждат да бъдат произвеждани годишно 400 електрически автомобила Rapide. Серийното производство ще се извършва в Обединеното кралство. Около 100 коли годишно Aston Martin планира да продава в Китай. Цената на модела ще бъде около 272 836 евро.
Известно е, че компанията планира да обнови напълно моделната си гама до 2020. Бизнеспланът се нарича Second Century и е най-големият инвестиционен проект в историята на марката Aston Martin, която е на 102 години.
През януари 2015 г. стана известно, че италианската компания Investindustrial SpA е готова да инвестира сериозно в британската автомобилна марка Aston Martin. Дружеството закупи 37,5% от акциите на британския производител през 2012 година. Освен италианския фонд други основни акционери на Aston Martin са кувейтските компании Investment Dar и Adeem Investment Co.
"Ние винаги сме готови да участваме в проекти на Aston Martin. Ако компанията се нуждает от финансиране, готови сме да й предоставим", каза членът на предишния съвет на фондацията Андреа Бономи. Той допълни, че благодарение на инвестициите Aston Martin ще бъде в състояние да се конкурира с най-големите играчи на пазара.
В момента Aston Martin не участва в състава на нито един световен концерн. Поради ограничените си финансови ресурси трудно може да се конкурира с основните си съперници Bentley (Volkswagen Group), Maserati (Fiat Chrysler) и Rolls-Royce (BMW Group).
Размерът на последната голяма инвестиция в развитието на марката е 500 милиона паунда. Всички средства са използвани за актуализиране на настоящите модели. По-специално, парите са вложени в разработването на наследника на спортния автомобил DB9. Представянето на новия автомобил е продукти, планирано за края на 2016.