Компанията представи свръхмощна модификация на Cygnet с двигател от Vantage S
По желание на клиент Aston Martin е монтирал в своя дълъг 3,71 и широк 1,92 метра миниавтомобил Cygnet един 4,7-литров V8 мотор с 436 к.с. Премиерата на униката се състоя на Фестивала на скоростта в Гудууд.
Достигащият 274 км/ч и тежащ 1375 кг малък автомобил е рожба на отдела за индивидуализиране с типичното за Джеймс Бонд име Q. За по-малко от 4,3 секунди той набира 100 км/ч. За да се получи всичко това, монтираният отпред двигател предава към широките 275 мм 19-цолови гуми на задния мост 436 к.с. и 490 Нм въртящ момент. Да не забравяме: Aston Martin Cygnet е конструктивно идентичен с Toyota IQ и обикновено се движи върху 16-цолови колела. Големите и широки колела на свръхмощния Cygnet са причина неговите калници да бъдат значително разширени в сравнение със серийната версия.
Но това, разбира се, не са единствените промени по мъничкия V8 автомобил. Към оборудването му са добавени рама за защита при преобръщане, регулираща се седалка за водача и фиксирана за пътника до него, както и четириточкови колани. Същевременно се е наложило да бъде преработена цялата предна част на автомобила, за да може в Cygnet да се побере 4,7-литровият V8 мотор, произхождащ от Aston Martin Vantage S, отпаднал от гамата през 2017 г. Осмакът замества 1,3-литровия сериен бензинов агрегат с 98 к.с. Смяната на предавки е поета от седемстепенна автоматична трансмисия, чийто тунел също е трябвало да бъде проектиран и изработен наново. Жълтите спирачни апарати осигуряват подобаващо спиране.
Разбира се, не липсват два USB порта
В интериора наред със защитната клетка и седалките прави впечатление свалящият се волан, облечен с алкантара. Високият 1,50 м двуместен модел тежи 1375 кг и разполага с 30-литров резервоар, който с оглед на мощността на автомобила сигурно бързо бива изсмукван до дъно. Изненадващ е фактът, че в доста тясно оразмерения интериор са намерили място и два USB порта. Двете централно разположени крайни тръби на ауспуха допълват спортния облик на идеалния малък градски автомобил.
За база на боядисания в бъкингамширско зелено V8 Cygnet е послужил един сериен Cygnet с десен волан – модел, замислен първоначално като втори автомобил за заможните клиенти на Aston Martin и същевременно като малка подкрепа за постигане на целевите стойности за емисии, изчислявани на базата на всички продадени автомобили от една фирма. Но вместо да пожънат слава и успех, британците прекратиха производството му през 2013 г. след около 800 изработени бройки. Причина за това е наред с другото и дългото време за чакане след поръчка. Тогава ценовата листа започваше от 37 995 евро (лимитираното на 100 екземпляра Launch Edition струваше 48 995 евро), а днес за употребявани бройки търговците искат от 42 000 до почти 50 000 евро. За тези пари в момента могат да се купят почти десет употребявани Toyota IQ.