Първият модел, който ще се възползва от новия агрегат, трябва да е бъдещият Valhalla
Изпълнителният директор на Aston Martin Анди Палмър потвърди, че британският производител работи върху смяната на V8 двигателите, доставени от AMG, с V6 двигател, собствена разработка.
Понастоящем автомобилите на производителя от Гейдън са оборудвани със собствен V12 5,2- литров мотор или V8 двигател с произход AMG, предлагащи две възможности за избор. 4,0-литровият V8 битурбо агрегат се предлага при моделите DB11, Vantage и DBX.
Разработката на новия V6 двигател представлява първият в историята на марката, тъй като никога досега британският производител не е разработвал такъв агрегат (той обаче вече е слобявал 6-цилиндрови редови агрегатс работен обем с 3,2 литра, монтиран под капака на DB7 през 90-те години). Новият V6 двигател би имал работен обем от 3,0 литра и ще работи като част от хибридна задвижваща система, подобно на V8 4,0- литровия от AMG, а именно най-малко 500 к.с.
Първият модел, който ще се възползва от новия двигател, трябва да бъде бъдещият Aston Martin Valhalla, очакван в производство през 2022 г., а този агрегат също ще бъде монтиран под капака на следващия Vanquish.
Хиперавтомобилът Valhalla, разработен в сътрудничество с Red Bull Advanced Technologies (като Valkyrie), беше представен на 89-ото изложение в Женева през март 2019 г. Хибридното задвижване ще бъде монтирано в шаси от въглеродни влакна, оборудвано с активно окачване и електронни системи, подобни на Valkyrie, докато каросерията му ще бъде оборудвана по-специално с гъвкав заден спойлер (системата FlexFoil). Производството му ще бъде лимитирано до 500 екземпляра.
Целта на производителя е да подготви цялата си гама за по-строгите регулации (по отношение на емисиите на CO2), когато годишната му продукция ще надхвърля 10 000 автомобила: наистина, ако през миналата година 5862 модела с емблемата на на Aston Martin бяха доставени по целия свят, очаква се това количество да бъде удвоено, когато новият всъдеход DBX се появи по целия свят.
Произведен в завода в St Athan, Южен Уелс, той ще се задвижва от 4,0-литров V8 битурбо агрегат с мощност 550 к.с. и 700 Нм, работещ в комбинация с 9-степенна автоматична трансмисия и двойно предаване с централен активен диференциал и електронен диференциал с ограничено приплъзване (eDiff). Британският кросоувър ще бъде достъпен от 158 000 евро.