Първите EV ще използват агрегати от Mercedes, но няма да бъдат произвеждани в Германия
Aston Martin ще произвеждаелектрически SUV и електрически спортен автомобил в своите предприятия във Великобритания от 2025 г., пише Financial Times.
Говорейки пред вестника в централата на компанията в Гейдън, Лорънс Строл потвърди: „Всъдеходът ще бъде произвеждана в Уелс, а спортните автомобили ще бъдат ппавени тук“, вместо о акционера с 20 % Mercedes-Benz в Германия.
Дуото обаче все още може да използва батерии и двигатели, доставени от немската компания , която вече има в продажба чифт електрически серийни автомобили, докато Aston Martin все още не предлага на пазара EVзадвижване .
Строл каза пред FT: "Изпреварваме своите конкуренти и всичко това заради партньорството ни с Mercedes."
Неговите коментари следват неотдавнашното твърдение на изпълнителния директор на Aston Martin Тобиас Моерс, че компанията може да получи електрически, хибридни и горивни компоненти от Mercedes на "разумна цена".
Първият електрифициран сериен автомобил на марката ще бъде хибридна версия на новия DBX SUV, който се очаква по-късно тази година, за който може да се очаква да използва хибридна версия на своя 4,0-литров битурбо V8, в съответствие с предстоящите версии PHEV на GT 4dr Coupé на Mercedes-AMG и луксозния седан S-класа.
Суперавтомобилът Valhalla със средно разположен двигател на Aston Martin също ще използва хибридна технология, но сега е много вероятно да се откаже от електрифицирания V6, използван в концепта от 2019 г. в полза на доставен от AMG агрегат.
Доработена версия на конкурента на Ferrari SF90 Stradale ще бъде показана през следващите месеци преди пускането на пазара през 2023 г. Някои от клиентите, потвърди Aston Martin, вече са направили поръчки.
Малко се знае за споменатите от Строл електрически модели, въпреки че той потвърди, че спортният автомобил ще бъде версия с предно разположен двигател на DB11 / Vantage и ще се продава заедно с по-висок SUV с четири двигателни колела.
Проектите все още не са финализирани, каза той пред FT и остават въпросителни дали електрическите модели на Aston Martin ще използват 70-годишния префикс на името DB.
Давайки сигнали за това как електрическият Aston Martins ще бъде диференциран от конкуренцията (и потенциално тезина Mercedes), Строл каза пред FT, че ще имат своя красива каросерия, свое окачване, своя динамика на автомобила и специален интериор.