Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin Vantage срещу Jaguar XKR: Въздушна атака

04.07.2007 11:07
Туит

Това със сигурност е един от най-приятните начини да се насладите на свежия въздух навън: Новият Aston Martin Vantage V8 Roadster предизвиква на дуел Jaguar XKR Cabrio.

Всъщност за Jaguars XKR това съвсем не е първото издание на британския дуел. Vantage е по-ексклузивната алтернатива Jaguar, и показва значително по-недвусмислено своите аристократични гени.

Двама британци един срещу друг

Меките текстилни покриви и при двата модела се задвижват от електромеханизъм с помощта на един бутон. „Каскетът” на Aston не само се отваря с две секунди по-бързо в сравнение с този на противника, но и може да се задвижва при скорост до 50 км/ч (при Jaguar това става максимум при 16 км/ч). Тези няколко секунди преднина наистина са необходими за кабриото на Агент 007, включително защото Jaguar се ускорява до 100 км/ч с половин секунда по-бързо. За изпълнението на това класическо упражнение на Vantage са му необходими 5,9 секунди.

Монтираниту зад волана на Vantage приборни уреди със своя антрацитен металически блясък, заедно може би с изящната централна конзола с миниатюрни бутони и превключватели, са сред най-красивото в благородния спортен автомобил, но определено не са връх в ергономията. Jaguar със своя по-скоро прагматичен интериор е по-сдържан и по отношение на акустичния дизайн. Въпреки че звучи приятно, двигателят на „котката” винаги остава някак прекомерно дискретен, сякаш гласът му излиза иззад дебела преграда. Специално при по-високи обороти, сглобеният в Кьолн 4,3-литров агрегат на Aston добива извънредно агресивен тембър, особено при доближаване на границата от 7000 об./мин.

Перфекционизмът срещу емоцията

Секвенциалната трансмисия Sportshift на Vantage V8 Roadster сменя предавките възхитително бързо, но и доста рязко. Доставената от ZF автоматична трансмисия на Jaguar от своя страна сменя предавките толкова неусетно и едновременно бързо, че действията й остават буквално тайна за шофьора и спътниците му.

Независимо от своя по-скоро улегнал нрав, XKR си е един чистокръвен спортист, който и в най-екстремните ситуации на пътя се представя не по-зле от своя противник, но винаги остава по-сдържан и някак по-бездушен. Иначе кормилната уредба работи дори по-прецизно и хармонично, отколкото при Vantage. Всичко това има и своята крайно положителна страна за Jaguar – освен със спортен дух, атомобилът може да се похвали и със забележителен комфорт.

Превъзходните седалки и добре дозираното количество свеж въздух, който навлиза в купето при отворен покрив, превръща спокойното пътуване с XKR в същинска наслада. Лошата новина в случая – някои детайли от интериора като непрактичния и доста евтин на вид блок на навигационната система със сензорен дисплей изглеждат не на място, и то не само за традиционалистите. Vantage контрира с любов към всеки детайл: планки за смяна на предавките от истински метал, стъклен бутон за стартиране на двигателя, мека и ръчно съшита най-фина кожа... Накратко британски спортен интериор – такъв, какъвто го познаваме и какъвто трябва да бъде

Удоволствието си има цена

И ако дори при такъв тип автомобили някой все пак заговори за пари: и двата автомобила струват над 100 000 евро, като Vantage е с около 30 000 евро по-скъп. Което всъщност е част от философията на подобни машини, предназначени само и единствено за висша форма на удоволствие. Какъв е крайният резултат от сравнението? Обективно погледнато, Jaguar е по-добрият автомобил, а Aston Martin – по-одухотвореният и емоционалният.

Текст: Александер Блох
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Jaguar XKR Cabrio

1. Jaguar XKR Cabrio

Обективно погледнато, това е един от най-добрите автомобили, създавани досега от Jaguar. С комбинацията от неподправен спортен дух и отличен комфорт, XKR е като илюстрация за идеалното Gran Turismo. Твърде семплият интериор обаче изглежда не на място.

2. Aston Martin V8 Vantage Roadster

2. Aston Martin V8 Vantage Roadster

Един Aston Martin такъв, какъвто искаме да бъде - емоционален, с ненаподобимо излъчване и атмосфера, както и осемцилиндров двигател, чийто звук трудно се забравя. Този автомобил може би не е напълно съвършен, но именно в това се състои и част от очарованието му.


Технически данни

1. Jaguar XKR Cabrio 2. Aston Martin V8 Vantage Roadster
Работен обем --- ---
Мощност 306 кВт (416 к. с.) 283 кВт (385 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
5,5 сек 5,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
40 м 36 м
Максимална скорост 250 км/ч 280 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
16,6 л/100 км 18,9 л/100 км
Базова цена 105 700 евро (в Германия) 126 800 евро (в Германия)
Коментари
comments powered by Disqus